کد خبر: 40608
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 27 آذر 1398 - 13:50

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

با امضای تفاهم‌نامه همکاری میان بزرگ‌ترین موقوفه فرهنگی ایران و پژوهشکده حج و زیارت؛

فراهم شدن زمینه پژوهش و نشر نسخه‌های خطی مرتبط با حج و زیارت در کتابخانه و موزه ملی ملک

منبع : روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک
 زمینه مطالعه، پژوهش و نشر نسخه‌های خطی مرتبط با فرهنگ حج و زیارت، با امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های مشترک فرهنگی میان موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک و پژوهشکده حج و زیارت در تهران فراهم می‌آید.
 فراهم  شدن زمینه پژوهش و نشر نسخه‌های خطی مرتبط با حج و زیارت در کتابخانه و موزه ملی ملک

به گزارش لیزنا، این تفاهم‌نامه با حضور غلامرضا خواجه‌سروی مدیرعامل موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک و علی‌اکبر ضیایی رییس پژوهشکده حج و زیارت (نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت) برای دو سال به امضا رسید.

این تفاهم‌نامه میان این موقوفه و پژوهشکده حج و زیارت در راستای همکاری‌های مشترک فرهنگی در حوزه‌های مرتبط کاری به ویژه در زمینه‌های فرهنگ حج و زیارت به منظور پیشبرد فرهنگ و هنر اسلامی- ایرانی تنظیم شده است.

تشویق پژوهشگران برای انجام برنامه‌ها و پروژه‌های پژوهشی در حوزه‌های نسخه‌های خطی، کتاب‌های چاپ سنگی و سربی، سندهای تاریخی مربوط به فرهنگ حج و زیارت و برگزاری نشست‌های علمی، هنری، سمینار، نمایشگاه‌ها و سخنرانی‌های آموزشی و پژوهشی در زمینه آثار مربوط به فرهنگ حج و زیارت، به ویژه برپایه نسخه‌های خطی، کتاب‌های چاپ سنگی و سربی و سندهای تاریخی دو طرف، از جمله محورهای این تفاهم‌نامه است.

از دیگر محورهای تفاهم‌نامه میان کتابخانه و موزه ملی ملک و پژوهشکده حج و زیارت می‌توان به تبادل انتشارات تخصصی مربوط به فرهنگ حج و زیارت توسط هر دو طرف، همکاری در زمینه تبادل اطلاعات در حوزه‌های مشترک به ویژه آثار و پژوهش‌های مربوط به فرهنگ حج و زیارت و همکاری‌های مشترک فرهنگی در زمینه نشر متون و آثار مربوط به میراث فرهنگ فرهنگ حج و زیارت به ویژه در زمینه نشر و بازنشر متون اشاره کرد.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: