کد خبر: 40713
تاریخ انتشار: سه شنبه, 10 دی 1398 - 13:15

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

نشست نقد کتاب «تکنولوژی؛ فرانکشتاین یا پرومته» برگزار می شود

منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
کتابخانه مرکزی پارک‌ شهر چهارشنبه ۱۱ دی ماه، میزبان برگزاری کتاب «تکنولوژی؛ فرانکشتاین یا پرومته» با حضور نویسندگان اثر و منتقدان، خواهد بود.
نشست نقد کتاب «تکنولوژی؛ فرانکشتاین یا پرومته» برگزار می شود

به گزارش لیزنا، نشست معرفی و نقد کتاب «تکنولوژی؛ فرانکشتاین یا پرومته» روز چهارشنبه یازدهم دی ماه با حضور غلامحسین مقدم حیدری و علیرضا منجمی، نویسندگان اثر، حمیدرضا آیت‌اللهی و حمیدرضا نمازی به عنوان منتقدان اثر و همچنین جمعی از علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی در کتابخانه مرکزی پارک‌شهر برگزار می‌شود.

این کتاب مجموعه مقالاتی از نویسندگان مختلف است که از جنبه‌هایی گوناگون به بررسی فلسفه تکنولوژی می‌پردازند. نویسندگان این مقالات از برجسته‌ترین و خوشنام‌ترین استادان در حوزه‌ تخصصی خویش بوده‌اند و در زمینه فلسفه تکنولوژی که محور اصلی این کتاب را تشکیل می‌دهد، صاحب نظر هستند. همچنین غلامحسین مقدم حیدری و علیرضا منجمی که ویراستاران علمی این کتاب، از اعضای هیأت علمی گروه فلسفه علم و فناوری پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی هستند. از دیگر نویسندگان این مجموعه می‌توان به مهدی معین زاده، علیرضا منصوری، سید محمدرضا امیری طهرانی و سید محمد تقی موحد ابطحی اشاره کرد.

در مقدمه این کتاب آمده: فلسفه تکنولوژی یکی از مهم‌ترین حوزه‌های مطالعاتی در عصر حاضر است. تسلط علمی تکنیکی بر طبیعت در عصر ما ابعادی یافته است که قرن ما را از قرون گذشته متمایز می‌کند. بی‌تردید یکی از مهم‌ترین این ابعاد حضور تکنولوژی است. ما همگی از دستاوردهای تکنولوژی بهره‌مند می‌شویم و در عین حال دل‌مشغول خطرات بالقوۀ آنیم. پرسش پیش روی ما هماره این است که آیا پیشرفت شتابان تکنولوژی به بهبود زندگی و رفاه آن کمک کرده است یا ما را به‌شکل فزاینده‌ای چنان از خود بیگانه کرده که به بردگان تکنولوژی بدل شده‌ایم؟ تلاش برای پاسخ به این پرسش‌ها در چند دهۀ اخیر نگرش‌هایی فلسفی را رقم زده است –که فلسفۀ تکنولوژی خوانده می‌شود- که می‌توان آنها در قالب دو استعاره پرومته یا فرانکنشتاین بازنمایی کرد.

علاقه مندان برای حضور در نشست معرفی و نقد کتاب «تکنولوژی؛ فرانکشتاین یا پرومته» می توانند از ساعت ۱۶ تا ۱۸روز چهارشنبه یازدهم دی ماه به کتابخانه مرکزی پارک‌شهر برگزار می‌شود.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: