کد خبر: 40768
تاریخ انتشار: دوشنبه, 23 دی 1398 - 12:52

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

دو کتابخانه عمومی همزمان با دهه فجر در ایلام افتتاح می‌شود

منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ایلام از افتتاح دو کتابخانه در محله های رزمندگان و بانبرز (مهرآباد) شهر ایلام همزمان با دهه فجر خبر داد.
دو کتابخانه عمومی همزمان با دهه فجر در ایلام افتتاح  می‌شود

به گزارش لیزنا، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ایلام، با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان، فرماندار و اعضای حقیقی و حقوقی انجمن، در محل فرمانداری برگزار شد.

مراد جلیلیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان ایلام در این جلسه ضمن اشاره به روند اجرای مصوبات جلسه پیشین انجمن، اظهار داشت: توسعه کتابخانه های عمومی شهرستان ایلام، نیازمند ایجاد زیرساخت ها و فضای فیزیکی لازم در محلات و بخش های مختلف است. در این راستا تلاش شده با شناسایی بخش ها و محلات نیازمند به فضای کتابخانه ای، این موضوع پوشش داده شود. بر این اساس مقرر شد در محله های رزمندگان و بانبرز (مهرآباد) شهر ایلام دو باب کتابخانه عمومی با همکاری اداره راه و شهرسازی استان، بنیاد برکت و با مساعدت فرمانداری تاسیس شود که تجهیزات لازم برای آن ها خریداری شده و در دهه مبارک فجر افتتاح خواهند شد.

وی ادامه داد: نامگذاری کتابخانه های تازه تاسیس امری مهم و هویت بخش است؛ بنابراین ما با سنجیدن تمام جوانب و همچنین دستورالعمل نامگذاری کتابخانه ها، مصوب نهاد کتابخانه های عمومی کشور، ضمن بررسی اسامی مورد نظر اعضای محترم انجمن شهرستان، یک گزینه را انتخاب و جهت تایید نهایی به کمیته نامگذاری نهاد کتابخانه های کشور ارسال خواهیم کرد.

همچنین خیرالله گراوند، فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان ایلام، با اشاره به اهمیت توسعه زیرساخت های کتابخانه ها، گفت: بنای ما همواره حمایت از توسعه فعالیت های فرهنگی است و کتابخانه‌ها مراکزی مهم و تاثیرگذار در این زمینه هستند؛  لذا تلاش می کنیم در راستای تجهیز و توسعه این مراکز در سطح شهرستان اقداماتی صورت پذیرد.

وی ادامه داد: اسامی و نام هایی که برای مراکز و امکان عمومی تعیین می شود، باید دارای وجه تسمیه باشد و جوانب مختلف فرهنگی و اجتماعی در نامگذاری این امکان سنجیده شود. با توجه به وجه فرهنگی کتابخانه های عمومی، نامی که تعیین می شود باید سنخیت لازم با این مقوله را داشته باشد.

فرماندار ایلام ادامه داد: در نامگذاری کتابخانه جدید باید تلاش کنیم ضمن دوری از مسائل تنش زا و تفرقه برانگیز، آنچه که تداعی کننده هویت فرهنگی و مذهبی ما است، مورد توجه قرار گیرد. به عنوان مثال ما صاحب ارزش های بلند و متعالی در دوران دفاع مقدس هستیم؛ همچنین شخصیت های بزرگ فرهنگی و مذهبی در این شهر داشته ایم که می توانند الهام بخش و راهنمای ما در نامگذاری مراکز این چنینی باشند.

لازم به ذکر در پایان این جلسه مصوب شد که مقدمات و تمهیدات لازم برای افتتاح دو باب کتابخانه جدید شهر ایلام در دهه مبارک فجر فراهم شود. همچنین تغییر مکان کتابخانه پیامبر اعظم (ص) شهر ایلام با توجه به تراکم فضای کتابخانه ای در محل کنونی آن به کتابخانه جدیدالتاسیس محله رزمندگان ایلام و تجهیز کامل کتابخانه های جدید قبل از افتتاح، از مصوبات این جلسه بود.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: