کد خبر: 40791
تاریخ انتشار: شنبه, 28 دی 1398 - 14:00

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

بخش نوسوادان کتابخانه عمومی «حاج علی‌اکبر کاظمینی» یزد افتتاح شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی یزد
بخش نوسوادان کتابخانه‌ عمومی حاج علی‌اکبر کاظمینی یزد روز پنج‌شنبه 26 دی‌ماه با حضور جمعی از مسئولان فرهنگی استان و شهرستان افتتاح شد.
بخش نوسوادان کتابخانه عمومی «حاج علی‌اکبر کاظمینی» یزد افتتاح شد

به گزارش لیزنا، بخش نوسوادان کتابخانه عمومی حاج علی اکبر کاظمینی یزد با حضور مرآت امین‌الرعایا، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد؛ علی ملاعباسی، معاون اداری مالی کتابخانه‌های عمومی استان؛ میرزا محمد کاظمینی، خیر کتابخانه؛ محسن رفیعی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد و جمعی از مردم و مسئولان محلی افتتاح شد.

در ابتدای این مراسم رفیعی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد در سخنانی کوتاه گفت: در شرایطی کنونی دیگر زیبنده نیست در جامعه شاهد بیسوادی به مفهوم خاص آن باشیم و جا دارد زمینه فراگیری سواد برای همه اقشار مردم فراهم شود.

 

وی با اشاره به اینکه سوادآموزان نهضت سوادآموزی بخشی از مخاطبان کتابخانه‌های عمومی هستند، تصریح کرد: کتابخانه‌ها در کنار بخش‌های ویژه‌ای‌ نظیر بخش کودک، نوجوان، اطلاع‌رسانی، نشریات و استا‌ن‌شناسی به دنبال فراهم کردن زمینه‌ای برای استفاده هرچه بهتر و آسان‌تر اعضا و مراجعان نوسواد خود هستند و در این راستا و با همکاری معاونت سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش مقرر شده است بخش نوسوادان نیز در تمامی کتابخانه‌های عمومی راه‌اندازی و تجهیز شود.

 

رفیعی، توجه ویژه نهاد کتابخانه‌های عمومی به گروه‌های خاص جامعه و فراهم کردن زمینه بهره‌مندی همه مردم از کتابخانه‌ها را گامی در راستای عمومی‌تر شدن خدمات کتابخانه‌ای دانست و راه‌اندازی و تجهیز بخش‌های کودک، نوجوان و نوسوادن را در این راستا ارزیابی کرد.

 

امین‌الرعایا، معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این مراسم با بیان اینکه ایجاد بخش نوسوادان در کتابخانه‌های عمومی می‌تواند به تحکیم سواد در این گروه کمک کند، بیان داشت: در جلسه‌ای که  با مدیرکل و کارشناسان اداره کل کتابخانه‌های عمومی داشته‌ایم، مقرر شده است هردو دستگاه با مشارکت یکدیگر نسبت به تأمین منابع موردنیاز نوسودان استان در کتابخانه‌ها اقدام کنند.

 

وی با اشاره به تأکید ویژه قرآن کریم و روایات اسلامی به امر خواندن و نوشتن گفت: تأکید بر سوادآموزی و علم‌اندوزی در سیره و منش نبی مکرم اسلام(ص)‌ و ائمه اطهار(ع) مشهود است و نهضت سوادآموزی نیز در واقع رسالت خود را در راستای فرمایشات و تأکیدات قرآن کریم و روایات معصومین(ع) پایه‌گذاری کرده است.

 

در ادامه این مراسم، جمعی از نوسوادان مرکز یادگیری محلی امام رضا(ع) به اجرای نمایشنامه‌خوانی از داستان «ریش نجات‌بخش» پرداختند.

 

پایان‌بخش این مراسم نیز افتتاح بخش نوسوادان کتابخانه بود که توسط بتول دهقانی، مربی پیشکسوت نهضت سوادآموزی و همسر، مادر و خواهر شهید انجام شد.

 

گفتنی است، بخش نوسوادان کتابخانه‌ عمومی حاج علی‌اکبر کاظمینی در حال حاضر 200 عنوان کتاب ویژه اعضای نوسواد دارد و تعداد اعضای این بخش نیز 29 نفر است.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: