کد خبر: 31578
تاریخ انتشار: دوشنبه, 22 آبان 1396 - 16:06

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

ستاد خبری ۲۵

ویژه برنامه های هفته کتاب اداره ارشاد استان گیلان اعلام شد

منبع : لیزنا
ویژه برنامه های بیست و پنجمین دوره هفته کتاب اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان اعلام شد.
ویژه برنامه های هفته کتاب اداره ارشاد استان گیلان اعلام شد

به گزارش لیزنا (ستاد خبری بیست و پنجمین دوره هفته کتاب ایران)، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان اجرای ویژه برنامه‌های بیست و پنجمین دوره هفته کتاب شهرستان‌های تابع خود را با برگزاری آیین تقدیر از مؤلفان، کتابداران، کتابخوانان، کتابفروشان و ناشران آغاز کرد.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رشت نیز در این ایام برنامه‌های «عصری با شعر به عنوان یار قدیمی»، «خوانش آثار به عنوان یار قدیمی»، «نمایشگاه کتاب انتشارات سپیدرود» و «اختتامیه جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان» را برگزار می‌کند.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رضوانشهر با «برپایی نمایشگاه کتاب»، «‌اجرای مسابقه کتاب و کتابخوانی»،‌ «نقد کتاب»، «‌رونمایی از کتاب»، «اهداء کتاب»،‌ «دیدار با مولفان پیشکسوت»، «فضاسازی با موضوع کتاب»، «مسابقه نقاشی با موضوع کتاب» و «دیدار با کتابداران شهرستان» به استقبال هفته کتاب رفته است.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آستانه اشرفیه در این دوره از هفته کتاب، «نمایشگاه کتاب» و «جلسه نقد کتاب» را با همکاری اداره کتابخانه عمومی و «اهداء کتاب» برگزار می‌کند.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فومن علاوه بر برپایی «نمایشگاه کتاب»،‌ «شب شعری» را توسط انجمن شعر رودکی گشت برپا می‌کند، با مولفان شهرستان دیدار و از آن ها تقدیر خواهد کرد. همچنین در این شهر به مدارس مناطق محروم، کتاب اهداء می‌َشود.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان لاهیجان نیز «ایستگاه رادیویی»،‌ «نمایشگاه کتاب نیم بها»، «نمایش خیابانی با موضوع کتاب»،‌ «گفت و گو درباره 3 کتاب»،‌ «مسابقه دوست من کتاب»، ‌«شب شعر»، ‌«اختتامیه جشنواره باشگاه کتاب و کتابخوانی» و «جشن نقاشی با موضوع کتاب» را در هفته کتاب برگزار می‌کند.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اَملَش، برنامه «عصری با شعر» را به اجرا درآورد و در کنار آن «مسابقه نقاشی» با مشارکت کتابخانه و آموزشگاه هنری و تجسمی «نگاره» و «قصه گویی برای کودکان» با مشارکت کتابخانه عمومی را برگزار می‌کند.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رودسر نیز در این ایام «نمایشگاه کتاب»، «بازدید اهالی فرهنگ و هنر از کتابخانه ها»، «اهداء کتاب به کانون های فرهنگی ـ هنری مساجد» و برگزاری «مسابقه های  نقاشی» در آموزشگاه‌های آزاد هنری را در دستور کار خود قرار داده است.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رودبار با «گلباران مزار شهدای گمنام» با حضور هنرمندان و خبرنگاران و مولفان، هفته کتاب را آغاز کرد. برگزاری «نمایشگاه کتاب»، ‌«مراسم تقدیر از سه نویسنده»،‌ «مسابقه پیامکی در آموزش و پرورش» و «اهدای جوایز»،‌ «نقد و بررسی کتاب» با همکاری کتابخانه،‌ «اهدای بلیط نیم بها برای سه روز» در سینمای شهرستان رودبار و در نهایت، تقدیر و تجلیل از کتابداران کتابخانه های عمومی شهرستان رودبار و افرادی که بیشترین کتاب را در طول سال دریافت کردند، بخش دیگر برنامه‌‌های این شهرستان است.

 

بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران با شعار «آینده روشن با خانواده کتابخوان» از 20 تا 26 آبان ماه با دبیری مجید غلامی جلیسه برگزار می شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: