کد خبر: 17755
تاریخ انتشار: سه شنبه, 25 آذر 1393 - 12:56

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

از پروژه تاریخ شفاهی ایران عصر پهلوی دوم در کتابخانه ملی رونمایی شد

مراسم رونمایی از پروژه تاریخ شفاهی و ایران- عصر پهلوی دوم، روز سه‌شنبه 25 آذرماه با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مرکز همایش‌های کتابخانه ملی ایران برگزار می‌شود.
 از پروژه تاریخ شفاهی ایران عصر پهلوی دوم در کتابخانه ملی  رونمایی شد

 

به گزارش لیزنا، حسین دهباشی درباره این مراسم گفت: مراسم رونمایی از این پروژه که بعد از 14 سال به انجام رسیده است. با حضور علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حسام ‌الدین آشنا، مشاور فرهنگی رییس جمهوري، سرتیپ خلبان حسین چیت‌ فروش، معاون فرماندهی نیروی هوایی ارتش و سیدرضا صالحی‌ امیری، رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی ایران برگزار می ‌شود.



معاون مسئول دفتر تاریخ شفاهی و سرپرست پروژه تاریخ شفاهی ایران ادامه داد: علاوه بر رونمایی از چهار جلد از مجموعه 50 جلدی این پروژه، از 6 نفر پیشکسوت عرصه تاریخ شفاهی انقلاب و دفاع مقدس قدردانی می ‌شود.



دهباشی یادآور شد: این مراسم سه ‌شنبه 25 آذرماه همزمان با آغاز هفته پژوهش از 8 صبح تا 12 ظهر برگزار می ‌شود. همچنین همزمان با مراسم رونمایی، دسترسی آزاد به اسناد این پروژه در اختیار محققان قرار می ‌گیرد.

 

در این مراسم از چهار کتاب نخست این مجموعه با عناوین «حکمت و سیاست»، «فرماندهی و نافرمانی»، «آیندگان و روندگان» و «اقتصاد و امنیت» رونمایی می‌ شود و طبق برنامه‌ ریزی انجام گرفته تا پایان سال نیز شش جلد دیگر منتشر خواهد شد.

 

در این مجموعه تاریخ شفاهی با 57 نفر از رجال و وزرای دوران پهلوی همچون دریادار امیر هوشنگ آریانپور (معاون فرماندهی نیروی دریایی)، دکتر عبدالمجید مجیدی (وزیر مشاور و رییس سازمان برنامه و بودجه)، دکتر اکبر اعتماد (رییس سازمان انرژی اتمی) و شجاع الدین شفا (معاون فرهنگی دربار) مصاحبه و گفت‌ و گو شده است.

 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: