کد خبر: 25219
تاریخ انتشار: جمعه, 26 شهریور 1395 - 10:33

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

گفتگو

24 تا 26 شهریور برگزار شد

نخستین نمایشگاه کتاب‌های تخصصی علوم دارویی

منبع : لیزنا
 نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب‌های علوم داوریی، پزشکی و دانشگاهی همزمان با دومین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته (ایران‌فارما) از 24 تا 26 شهریو‌رماه برگزار شد.
نخستین نمایشگاه کتاب‌های تخصصی علوم دارویی

 دکتر مهرشاد کاظمی، مشاور عالی مدیرکل و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران در گفتگو با خبرنگار لیزنا، درباره برگزاری نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب‌های علوم داوریی، پزشکی و دانشگاهی اظهار کرد: نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب‌های علوم داوریی، پزشکی و دانشگاهی همزمان با دومین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته (ایران‌فارما) از 24 تا 26 شهریو‌رماه با عرضه بیش از دو‌هزار عنوان کتاب از سوی 19 ناشر برگزار شد.

 

کاظمی اظهار کرد: توجه به ارتقاء سطح فرهنگی فعالان عرصه صنعت داروسازی کشور همچنین تسهیل دسترسی دانشجویان، متخصصان و علاقه‌مندان این حوزه به کتاب‌های خاص علوم دارویی و پزشکی از اهداف برپایی این نمایشگاه است.

 

وی با اشاره به تاثیر این نمایشگاه در دسترسی آسان‌تر دانشجویان حوزه سلامت به منابع تخصصی گفت: گردهم آمدن ناشران تخصصی حوزه پزشکی و سلامت در کنارهم و در فضایی محدود‌تر نسبت به نمایشگاه‌های معمول کتاب که هر ساله برگزار می‌شود، فرصتی را فراهم می‌کند تا دانشجویان با توجه به آغاز سال تحصیلی جدید علاوه بر آشنایی با تازه‌های نشر، کتاب‌های مورد نیاز خود را تهیه کنند. 

 

کاظمی با اشاره به اینکه نخستین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته (ایران فارما)، صرفا به‌عنوان یک نمایشگاه دارویی و با رویکرد توجه به جنبه‌های فناوری و اقتصادی برگزار شد، افزود: شورای سیاست‌گذاری دومین نمایشگاه بین‌المللی دارو و صنایع وابسته به‌‌منظور افزایش سطح علمی، فرهنگی و همچنین ارتقاء جایگاه نمایشگاه، نخستین نمایشگاه کتاب‌های تخصصی مرتبط با علوم دارویی و پزشکی را برگزار می‌کند برگزاری این نمایشگاه زمینه‌های ارتباط نزدیک‌تر محققان، صنعتگران و علاقه‌مندان را فراهم می‌کند.

 

مشاور عالی مدیرکل و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهر تهران درباره استقبال ناشران از نخستین نمایشگاه تخصصی کتاب‌های علوم داوریی، پزشکی و دانشگاهی اظهار کرد: با توجه به وجه تخصصی این نمایشگاه، به نظر می‌رسد یکی از مهم‌ترین چالش‌های این دوره، ناآشنایی ناشران با نحوه برگزاری نمایشگاه کتاب است.

 

وی ادامه داد: نمایشگاه تخصصی کتاب‌های تخصصی علوم داوریی، پزشکی و دانشگاهی پیش‌ از این سابقه ای نداشت علاوه براین تعداد ناشران تخصصی حوزه دارو چندان زیاد نیست بنابراین فضای در نظر گرفته شده برای برگزاری نمایشگاه کتاب حدود 500 متر در نظر گرفته شده است؛ اما عرضه بیش از دو هزار عنوان کتاب نشان از استقبال ناشران دارد.

  

گفتنی است؛ ایران فارما نمایشگاه تخصصی است که به طور مستقل از طرف سندیکای برای بار دوم در مصلی تهران برگزار می شود. این نمایشگاه یکی از بهترین محل های برای نمایش رشد صنعت داروسازی کشور محسوب می شود امسال برای نخستین بار برای ارتقا سطح علمی و فرهنگی محققان و دانشجویان  و اطلاع آن ها  از تازه های نشر بوده همچنین فرصت مناسبی برای ناشران علوم پزشکی و دارویی است و با توجه به اینکه قبل از شروع ترم تحصیلی اول دانشگاه برگزار شود انشجوها می توانند کتاب های مورد نیاز خود را قیمت کمتری خریداری کنند .

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: