کد خبر: 39682
تاریخ انتشار: یکشنبه, 29 ارديبهشت 1398 - 11:48

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

از مدیران تاثیرگذار در افتتاح پروژه کتابخانه مرکزی مشهد تقدیر شد

منبع : روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی
مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در دیدارهایی جداگانه با مسئولان همراه در افتتاح کتابخانه مرکزی امام خمینی (قدس سره) مشهد، لوح سپاس دبیرکل نهاد را به آنان اهدا کرد.
از مدیران تاثیرگذار در افتتاح پروژه کتابخانه مرکزی مشهد تقدیر شد

به گزارش لیزنا، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در دیدار با مسئولان همراه در افتتاح کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره)مشهد، لوح سپاس دبیرکل نهاد را به آنان اهدا کرد.

افتتاح کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) نیاز فرهنگی مشهد مقدس

حیدر خوش نیت، سرپرست معاونت استاندار و فرماندار مشهد، در جلسه اهدای لوح سپاس دبیرکل نهاد، از افتتاح کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) به عنوان یک نیاز فرهنگی در مشهد مقدس یاد کرد.

وی ادامه داد: از سال ها قبل همواره یکی از موضوعات مورد بحث جلسه انجمن کتابخانه های عمومی مشهد رایزنی درباره نحوه تامین هزینه و پیشرفت پروژه بزرگ کتابخانه مرکزی مشهد بود.

خوش نیت ادامه داد: به لطف خدا و پیگیری شبانه روزی مسئولان اداره کل کتابخانه های عمومی و مدیرکل کوشا و پرتوان آن و همراهی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور در طول سال گذشته این پروژه وارد  مرحله جدیدی شد و با تامین بودجه و رفع مشکلات به سرعت به مرحله بهره برداری رسید.

سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری مشهد، سرعت کار و آماده سازی پروژه بزرگ کتابخانه مرکزی مشهد را حاصل همکاری دستگاه های دولتی و مدیران کوشای اداری استان و مشهد از جمله استانداری، شهرداری و فرمانداری شهرستان دانست و ادامه داد: امیدواریم این تلاش و همت مقبول طبع علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی واقع شود.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی نیز در پایان جلسه از همکاری فرمانداری مشهد و انجمن کتابخانه های عمومی مشهد مقدس در سال های گذشته تقدیر کرد و ادامه داد: سال گذشته سالی به یاد ماندنی در تاریخ کتابخانه های عمومی مشهد مقدس بود و افتتاح کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد مقدس و چند کتابخانه سیار و ثابت دیگر برای خدمات رسانی فرهنگی به مناطق محروم مشهد نقطه روشنی از کارهای فرهنگی در این سال بود.

در ادامه این جلسه لوح سپاس دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور به حیدر خوش نیت، سرپرست معاونت استانداری و فرمانداری مشهد اهدا شد.  

 افتتاح کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد فضل الهی بود

محمد مقدوری، معاون سابق هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در جلسه اهدای لوح سپاس دبیرکل به مسئولان همراه در افتتاح کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد، افتتاح این کتابخانه را لطف و فضل الهی دانست.

وی ادامه داد: تلاش در جهت افتتاح کتابخانه مرکزی امام خمینی(قس سره) از جمله کارهای خیر و پربرکتی است که مسلما  فضل و عنایت الهی نیز در به ثمر رسیدن آن اثرگذار بوده است؛ در زمان مسئولیت ما و در استان خراسان رضوی این پروژه بزرگ فرهنگی که سال ها بر زمین مانده بود با عزم مسئولان به نقطه پایانی رسید و در حال حاضر بعد از بیش از ۲۳ سال شاهد استفاده عموم مردم از این کتابخانه هستیم.

معاون سابق هماهنگی امورعمرانی استانداری خراسان رضوی با اشاره به اینکه این پروژه در سال های ابتدایی به صورت ملی تعریف و در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار داشت، گفت: مستندات ساخت این کتابخانه از جمله کلنگ زنی و هزینه های آن در سالهای ابتدایی احتمالا در اختیار وزرات فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی به دوران مسئولیت خود در ایام ساخت این کتابخانه اشاره کرد و ادامه داد: در مرحله اول در سال های ابتدایی دهه هشتاد در کسوت معاون عمرانی استانداری و در سری دوم در سه سال گذشته در دوران مسئولیت در جریان روند کار کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) بودم که در مرحله اول مشکلات زیادی گریبانگیر پروژه بود؛ در دوره دوم مسئولیت و پس از رفع نواقص و مشکلات در سال گذشته شاهد افتتاح کتابخانه بودیم.

مقدوری سهیم بودن در  این موفقیت را جای شکر و خوشحالی دانست.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی نیز در این جلسه با ابلاغ سلام دبیر کل کتابخانه های عمومی کشور، گفت: این کتابخانه در حال حاضر شاهد حضور پژوهشگران و محققان و اهالی علم و معرفت است و مطمئنا بزرگواری و همراهی شما در تکمیل و افتتاح کتابخانه، مصداق امر خیر و مانند بذری است که کاشته شده و در آینده از برکات آن استفاده خواهد شد.

 افتتاح کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد بزرگ ترین کارفرهنگی استان بود

فرشته سلجوقی، مدیرکل دفتر خانواده و زنان استانداری خراسان رضوی در جلسه اهدای لوح سپاس دبیرکل نهاد به فعالان و تلاشگران افتتاح کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد، افتتاح این کتابخانه را کاری بزرگ و باقیات صالحات دانست.

وی ادامه داد: افتتاح کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد واقعا کار بزرگی بود. اگر همت و تلاش و عزم جدی مسئولان اداره کل کتابخانه های استان نبود، این پروژه هنوز سال های سال روی زمین می ماند.

سلجوقی ادامه داد: تلاشی که در جهت افتتاح کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) انجام شد با توجه به مشکلات موجود و هزینه های زیاد کاری، پرخطر و ریسک بزرگی بود که توسط مسئولان اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی انجام شد و به لطف خدا، این همت و تلاش نتیجه بخش بود و کتابخانه در زمان مقرر به بهره برداری رسید.

وی از آمادگی حوزه زنان و خانواده استانداری در برگزاری برنامه هایی با محوریت زنان و با موضوع کتاب و کتابخوانی خبر داد و یادآور شد: طرح ارزشمند بهار مهربانی که با محوریت کودکان برگزار شد، طرح زیبایی بود که از طرف حوزه زنان و خانواده استانداری همراهی و حمایت خواهد شد.

در ادامه این جلسه مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی نیز ضمن تقدیر و تشکراز حوزه زنان و خانواده استاندرای در افتتاح کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) گفت: این تلاش ها و همکاری ها از طرف دبیرکل نهاد کتابخانه های کشور مورد تقدیر و تشکر قرار گرفت و  در این جلسه حامل خدا قوت و سپاس دبیرکل کتابخانه های عمومی کشور از زحمت کشان و همراهان در افتتاح کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) هستیم.

 افتتاح کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد سند افتخار فرهنگی استان شد

احمد یزدان پناه، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی در جلسه اهدای لوح تقدیر دبیرکل نهاد، از افتتاح کتابخانه عمومی امام خمینی(قدس سره) مشهد به عنوان سند افتخار فرهنگی یاد کرد.

وی ادامه داد: مسئولان و همه مردم مشهد و استان از افتتاح و آغاز به کار این مجموعه بزرگ فرهنگی خوشحال شدند.

مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی با اشاره به تعامل و همکاری نزدیک شهرداری ها با کتابخانه های عمومی از آمادگی این مجموعه در همکاری برای تکمیل و تجهیز پروژه های نیمه تمام در استان خبر داد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی نیز در ابتدای این دیدار با اشاره به مراحل چندگانه افتتاح کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد، ساخت کتابخانه را یک مرحله و تجهیز کتابخانه را نیز مرحله ای حساس و مهم عنوان کرد و ادامه داد: سازمان همیاری شهرداری های استانداری در ساخت و تجهیز کتابخانه کمک و همراهی بی نظیری داشت.

وی با اشاره به ۲۸ پروژه نیمه تمام کتابخانه ای در مناطق روستایی و شهری استان گفت: امیدواریم همانگونه که در ساخت و افتتاح کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) شاهد همگرایی و اتحاد رویه بودیم، این پروژه های نیمه تمام نیز در سال جاری به بهره برداری برسند.

در ادامه این جلسه لوح سپاس علیرضا مختار پور، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور به همراه کارت عضویت کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد تقدیم احمد یزدان پناه، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های خراسان رضوی شد.

 افتتاح کتابخانه مرکزی مشهد نماد کار جهادی بود

وحید قربانی، معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی در جلسه اهدای لوح تقدیر دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور، افتتاح کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد را نمادی از یک کار شبانه روزی و جهادی عنوان کرد.

معاون امور عمرانی استانداری خراسان رضوی کتابخانه های عمومی را عرصه ای برای گفتگوهای اجتماعی دانست و ادامه داد: اگر عرصه گفتگوهای اجتماعی و هیجانات ناشی از آن در بستر کتابخانه های عمومی شکل گیرد، مطمئنا این انتقال با توجه به فضای فرهنگی و به دور از حاشیه های اجتماعی و سیاسی باعث کنترل و مدیریت بهتر این هیجانات است.

وی تاکید کرد: کتابخانه صرفا محل توزیع کتاب برای مطالعه نیست و در واقع در کتابخانه ها مفاهیم فرهنگی و اجتماعی ثبت و منتقل می شود.

وی استفاده از نظرات عمومی و کسب مشورت از مسئولان و مردم را باعث همراهی مجموعه مردم و مسئولان با پروژه کتابخانه مرکزی دانست و گفت: وقتی همه مسئولان در مباحث و مشکلات مربوط به این پروژه طرف مشورت قرار گرفتند و جلسات متعددی برای بررسی این مشکلات و راهکارهای برون رفت آز آن ها تشکیل شد، رفتار مجموعه دچار تغییر شد و همه همراه با هم به نقطه پایانی کار عمرانی ساختمان و تجهیز و در نهایت آغاز به کار این پروژه بزرگ فرهنگی استان و مشهد رسیدیم.

در ابتدای این جلسه مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی با تقدیر و تشکر از همراهی و همکاری معاونت امور عمرانی استانداری در کمک به تکمیل و تجهیز و افتتاح کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) گفت: دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور نیز قدردان این تلاش ها و همکاری ها بوده اند و با ارسال لوح سپاس از همکاری مسئولان استان در افتتاح کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) تقدیر کردند.

در ادامه این جلسه لوح سپاس دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور به همراه کارت عضویت کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) به وحید قربانی، معاون امورعمرانی استانداری خراسان رضوی اهدا شد.

 استقبال مردم از کتابخانه مرکزی مشهد مایه شگفتی بود

طی جلسه ای پیمانکار پروژه کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد با اهدای لوح تقدیر دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور تقدیر شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی در این جلسه، تکمیل و افتتاح کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد را مرهون تلاش و زحمات شبانه روزی مجموعه ای از مهندسان و متخصصان و کارگرانی دانست که با همت و عزمی مجاهدانه در زمانی محدود، زمینه اتمام مراحل ساخت و بهره برداری از کتابخانه را فراهم کردند.

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان ادامه داد: این عزم و همت و تلاش شایسته تقدیر و تشکر است و مسلما در ابتدا نزد خداوند متعال ماجور است و در ادامه نیز دبیر کل نهاد و تمامی کتابداران و دست اندرکاران کتابخانه های عمومی قدردان این زحمات و تلاش ها هستند.

معاون امور کتابخانه ها و همکاری های اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی نیز در این جلسه به ارائه گزارشی از عملکرد کتابخانه از زمان افتتاح تاکنون پرداخت.

مهری عاقبتی به استقبال پرشور مردم اشاره کرد و ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار نفر عضو کتابخانه شده اند و در همین مدت کوتاه کتابخانه در لیست کتابخانه های پرامانت کشور قرار گرفته است.

محمد تقی خزاعی، پیمانکار کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد نیز در این جلسه با ابراز خرسندی از اتمام این پروژه بزرگ فرهنگی و استقبال مردم گفت: فعالیت در این پروژه با تمامی کارهای عمرانی دیگری که داشته ام تفاوت داشت؛ چراکه مردم و رسانه ها و افکار عمومی پیگیر مراحل ساخت و اتمام پروژه بودند و مطمئن هستم همه کسانی که در بهره برداری کتابخانه نقش داشتند مشمول دعای خیر استفاده کننده گان و اعضای کتابخانه هستند.

در ادامه این مراسم لوح تقدیر دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور توسط مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی به محمد تقی خزاعی، پیمانکار کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد اهدا شد.

 کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد با  در نظر گرفتن استاندارد مطلوب کتابخانه ای ساخته شد

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل وترافیک استانداری خراسان رضوی در جلسه اهدای لوح سپاس در همراهی مسئولان در افتتاح پروژه کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد، اهتمام در رفع نواقص و ایجاد کتابخانه ای با استانداردهای ملی را شایسته تقدیر دانست.

مهدی سالیانی ادامه داد: در هر پروژه معمولا نواقص و مشکلاتی وجود دارد که شناسایی و انعکاس آن ها باعث برطرف شدن این نواقص و به وجود آمدن مجموعه ای ایمن و زیبا برای استفاده کنندگان می شود.

وی ادامه داد: در ساخت کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد نیز همین روند طی شد و آنچه در حال حاضر برای استفاده علاقه مندان به کتاب و کتابخوانی ایجاد شده، مجموعه ای زیبا و شکیل است که در حوزه فرهنگی به ارائه خدمات مشغول شده است.

در ابتدای این جلسه مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی ضمن تقدیر از تمامی مسئولان و همراهان افتتاح کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد، گفت: همت، همکاری و همراهی که در بین مسئولان استان در مراحل مختلف ساخت و افتتاح کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) شکل گرفت، ستودنی بود و از همه دستگاه ها که نقشی ذاتی خود به ایجاد کتابخانه ای با کیفیت و استاندارد مطلوب کمک کردند تقدیر و تشکر می کنیم.

در ادامه این جلسه لوح سپاس علیرضا مختار پور، دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور به همراه کارت عضویت کتابخانه مرکزی امام خمینی(قدس سره) مشهد به مهدی سالیانی مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل و نقل وترافیک استانداری خراسان رضوی اهدا شد.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: