کد خبر: 6686
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 07 مهر 1390 - 10:09

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

بهره‌برداری از ساختمان جدید کتابخانه مجلس در خرداد 92

پروژه احداث ساختمان جدید کتابخانه مجلس که از چند ماه پیش آغاز شده است در خرداد 1392 به اتمام خواهد رسید.

به گزارش لیزنا به نقل از روابط عمومی کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، حجت الاسلام رسول جعفریان درباره  پروژه احداث ساختمان جدید کتابخانه مجلس گفت: طرح جامع بهارستان شامل تأسیسات اداری، مسکونی و کتابخانه ای مجلس و همین طور طراحی جدیدی از خیابان های اطراف سالها محل بحث بوده و اکنون نزدیک به دو سال است که نهایی شده و ضمن آن که تغییرات اندکی ممکن است در آن پدید آید، اما تقریبا همه پروژه های آن مشخص شده و کارهای مقدماتی آنها انجام شده است.

رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی افزود: بخشی از این طرح مربوط به ساختمان کتابخانه مجلس و مرکز پژوهشهاست که در ضلع جنوبی بهارستان در حاشیه خیابانی که در حال حاضر غربی شرقی است، ساخته خواهد شد. اینجا در دهه اول انقلاب کمیته امداد بود و اکنون در حال خاک برداری برای ساختمان جدید کتابخانه است.

جعفریان در ادامه درباره پروژه های دیگر ساخت بنا اظهار داشت: در ادامه ساختمان کتابخانه و در واقع در جنوب آن برخی دیگر از تأسیسات مربوط به مجلس از جمله شماری خانه بنا خواهد شد که کتابخانه بین آنها و ساختمان مدرسه شهید مطهری و مجلس قرار خواهد داشت. خیابان فعلی در حاشیه مدرسه شهید مطهری است به پشت کتابخانه منتقل خواهد شد.

وی درخصوص پیمانکار ساختمان کتابخانه گفت: پروژه طرح جامع بهارستان دست شهرداری تهران و به طور خاص در اختیار معاونت عمرانی و مناطق شهرداری تهران است که قرارداد ساخت آن را با شرکت بناسازان سپاهان  بسته و توسط شرکت هسته طراحی کار طراحی و نظارت انجام می شود. ناظری که از طرف ریاست محرتم مجلس شورای اسلامی معین شده، جناب آقای مهندس تابش است. جلسات پیشرفت کار در دفتر کار خود آقای دکتر لاریجانی و زیر نظر مستقیم ایشان برگزار شده و پیشرفت خوبی دارد. در این زمینه معاونت اداری – مالی مجلس پیگیر کارهاست و جناب آقای مهندس افراشته در تلاش هستند تا ان شاءالله تا پایان امسال بخشی از کارهای زیربنایی و سفت کاری ساختمان این پروژه های انجام شود.

جعفریان افزود: برای ساخت کتابخانه هیچ مشکلی نیست و خاکبرداری آغاز شده و کلنگ آن هم توسط دکتر لاریجانی در یکی دو ماه قبل به زمین خورده است. در باره تعدادی از خانه هایی که در این ضلع باقی مانده کار به شهرداری سپرده شده و قرار است تا با مالکین صحبت کرده و طی ماه آینده به طور کامل این قسمت آماده شود.

رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی درباره تاریخ بهره برداری از ساختمان کتابخانه گفت: طبق آن چه در تابلوی نصب شده در کنار این زمین دیده می شود ساختمان کتابخانه تا پایان خرداد سال 92 به اتمام خواهد رسید. شهرداری تهران به طور معمول پای بند این زمانبدی است و امیدوارم طی این دو سال با تزریق بودجه لازم این کار به سرعت انجام شده و افتخاری بر افتخارات مجلس و شهرداری تهران افزوده شود.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: