کد خبر: 48547
تاریخ انتشار: یکشنبه, 26 فروردين 1403 - 12:33

داخلی

»

کتاب

مجموعه «فسقلی خوب نگاه ‌کن!» در تیراژ 317 هزار نسخه منتشر شد

منبع : روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
«فسقلی خوب نگاه کن!» اثر آن واندِر اِسن مجموعه‌ای سه جلدی است که در قالب تصویری به آموزش تعامل کودک با دنیای پیرامون می‌پردازد.
مجموعه «فسقلی خوب نگاه ‌کن!» در تیراژ 317 هزار نسخه منتشر شد

به گزارش لیزنا، این مجموعه که نخستین بار در سال ۱۳۶۱ از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شده، هم‌اینک برای هفدهمین بار به دست کودکان رسیده است.

بر همین اساس، این کتاب‌ها از سوی اِتین دِلِسر تصویرگری و به قلم سرور پوریا ترجمه شده است.

در هر کدام از این کتاب‌های علمی چهار موضوع مطرح شده است. فسقلی در تعامل با این موضوع‌ها قرار می‌گیرد و مخاطب با دنبال کردن تصویر و داستان نکته‌هایی را می‌آموزد.

در جلد نخست از این مجموعه می‌خوانیم: «درخت‌های گیلاس در روزهای اول بهار شکوفه می‌کنند. شکوفه‌های گیلاس سفیدند و پنج گل‌برگ دارند. پس از چندی گل‌برگ‌ها پژمرده می‌شوند و می‌ریزند. فقط قسمت وسط شکوفه باقی می‌ماند. قسمت وسط شکوفه به شکل یک گلوله‌ی سبز کوچک در می‌آید. مدتی بعد این گلوله‌ی کوچک، گیلاس می‌شود. روزها می‌گذرد و گیلاس بزرگ‌تر می‌شود. اول، رنگش صورتی روشن است. بعد قرمز روشن و کم‌کم تیره‌تر می‌شود. حالا فسقلی از درخت بالا می‌رود و دنبال گیلاس درشت و رسیده‌ای می‌گردد تا آن را بچیند و بخورد.»

این آثار ۳۲ صفحه‌ای مناسب گروه سنی بالای ۴ سال است و هر جلد آن ۳۵هزار تومان قیمت دارد.

«فسقلی ۱» در چاپ هفدهم به ۳۱۷هزار نسخه رسیده و «فسقلی ۲ و ۳» به ترتیب با شمارگان ۳۰۲هزار و ۵۰۰ نسخه و ۲۹۲هزار نسخه به شانزدهمین مرحله چاپ رسیده‌ است.

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب‌ها را از فروشگاه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور و پایگاه فروش اینترنتی محصولات کانون خریداری کنند.