کد خبر: 48549
تاریخ انتشار: دوشنبه, 27 فروردين 1403 - 10:49

داخلی

»

کتاب

غرفه ایران در نمایشگاه کتاب بانکوک برپا شد

منبع : لیزنا
رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تایلند، کتاب‌های هنری با موضوع ایران اسلامی را در بیست و دومین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب بانکوک عرضه کرد.
غرفه ایران در نمایشگاه کتاب بانکوک برپا شد

به گزارش لیزنا، پنجاه و دومین نمایشگاه ملی کتاب و بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب بانکوک که در مرکز همایش ملی کوئین سیریکیت در فضای نمایشگاهی حدود 20000 متر مربع برگزار شده بود به کار خود پایان داد.

این رویداد با الهام از بازی‌های المپیک آینده، تحت عنوان «کتاب المپیک» برگزار شده بود که بیش از یک میلیون کتاب از ۳۲۲ ناشر در ۹۱۴ غرفه به نمایش گذاشت و همچنین بیش از ۱۰۰ فعالیت و رویداد جانبی هیجان‌انگیز برای بازدیدکنندگان اجرا شد.

در همین راستا، رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در تایلند نیز طبق روال هر ساله در این نمایشگاه حضور داشت و در غرفه B17 پذیرای بازدیدکنندگان بود. کتاب‌های هنری با موضوع ایران اسلامی از جمله محصولاتی بود که رایزنی فرهنگی در این نمایشگاه به معرض دید علاقه مندان گذاشته بود .

نمایشگاه بین‌المللی کتاب بانکوک (Bangkok International Book Fair - BKKIBF)، بزرگترین نمایشگاه کتاب در تایلند است و به‌عنوان مرکز پویای عرصه ادبی جنوب شرقی آسیا شناخته می‌شود. این نمایشگاه فراتر از یک رویداد ادبی است و علاوه بر نمایشگاه بازاری پررونق برای کتاب محسوب می‌شود.

تعهد برگزارکنندگان این نمایشگاه به ترویج مطالعه و پرورش یک فرهنگ فراگیر خواندن، از طریق برگزاری بیش از ۱۰۰ فعالیت جذاب، اجرای فرهنگی، کنفرانس‌های علمی و تجارت حق امتیاز، مشهود است.

علاوه بر فعالیت معمول نمایشگاه، رویدادهای ویژه‌ای نیز در سه بخش اصلی برگزار شدند:

بخش کتاب

1.       رمان، ادبیات و داستان‌نویسی.

2.       سرزمین‌های شگفت‌انگیز کتاب: کمیک و کتاب‌های نوجوان.

3.       کتاب‌های کودکان و آموزشی.

4.       کتاب‌های خارجی.

5.       کتاب‌های عمومی.

6.       کتاب‌های قدیمی.

7.       محصولات غیرچاپی و رسانه‌ای .

بخش نمایشگاه

1.       نمایشگاه کتاب‌های برجسته ۲۰۲۴ توسط دفتر کمیسیون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش (OBEC).

2.       نمایشگاه ادبی جایزه فان‌وائن‌فاه توسط دبیرخانه مجلس نمایندگان.

3.       نمایشگاه افتخار سونگکران توسط استراتژی ملی قدرت نرم.

بخش فعالیت

بیش از ۱۰۰ فعالیت در این بخش انجام شد که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به مسابقات «کتاب المپیک» با هدف پیدا کردن با استعدادترین افراد در صنعت کتاب در پنج بخش اشاره کرد. این مسابقات شامل طراح، نویسنده، ویراستاران، پرفروش‌ترین و بهترین خواننده می‌شود.

علاوه بر این بخش، حق نشر بانکوک  2024 و بخش "یک خواننده، الهام بخش میلیون‌ها نفر"، تورهای بازدید تجاری و استفاده از هوش مصنوعی برای رصد شبکه‌های مجازی در مورد نمایشگاه کتاب از جمله دیگر فعالیت‌های این رویداد فرهنگی بود.