کد خبر: 24899
تاریخ انتشار: سه شنبه, 12 مرداد 1395 - 10:46

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه و کتابداری

درخواست کتابداران ترکیه از سایر کتابدارن برای حفظ آرشیو نشریات توقیف شده این کشور

منبع : لیزنا
 کتابداران کتابخانه های ترکیه در گروه بحث کتابداران خاورمیانه از سایر کتابداران خواستند که 45 روزنامه و 15 مجله توقیف شده ترکیه را در آرشیو های خود زنده نگاه دارند.
درخواست کتابداران ترکیه از سایر کتابدارن برای حفظ آرشیو نشریات توقیف شده این کشور

 به گزارش لیزنا، کتابداران کتابخانه های ترکیه در گروه بحث کتابداران خاورمیانه  (Middle East librarian) از سایر کتابداران خواستند که 45 روزنامه و 15 مجله توقیف شده ترکیه که در اعلامیه اخیر حکومت در کنار سه خبرگزاری، 16 ایستگاه تلویزیونی، ایستگاههای رادیویی، 29 انتشاراتی ممنوع الانتشار و ممنوع الفعالیت  شده اند را در آرشیو های خود زنده نگاه دارند، ‌چون دولت ترکیه ممکن است همه این روزنامه ها و مجلات و آرشیو های آنها  را نابود کند.

 

به علاوه دادگاه جنایی بکرکوی (Bakırköy Court of Criminal Jurisdication)  در استانبول تصمیم گرفته که از چاپ،‌ توزیع، و فروش 673 اثر مختلف شامل سی دی و دی وی دی اثر فتح الله گولن روحانی در تبعید خود خواسته ترک  جلوگیری نماید. این دادگاه همچنین دستور توقیف  همه انواع این محصولات را که در بازار ترکیه وجود دارند را صادر کرده است. 

 

یکی دیگر ازکتابداران عضو گروه بحث کتابداران خاورمیانه از جمع آوری و انهدام برخی کتابها و آثار مربوط به گروه فتح الله گولن در ترکیه خبر داده اند. 

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: