کد خبر: 48377
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 25 بهمن 1402 - 08:29

داخلی

»

کتابخانه ملی

انتشار سومین ویژه نامه سندنگار با ارائه اسناد مکتوب و تصویری

منبع : لیزنا
مجموعه سوم از ویژه‌نامه سندنگار با عنوان «انعکاس نور»، به مناسبت ایام الله فجر انقلاب اسلامی، به همت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منتشر شد.
انتشار سومین ویژه نامه سندنگار با ارائه اسناد مکتوب و تصویری

به گزارش لیزنا، این اسناد شامل مجموعه‌ای از اسناد مکتوب و تصویری آرشیو ملی ایران درباره رخدادهای انقلاب اسلامی در سال 57،  است که به همت معاونت پژوهش و منابع دیجیتال سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران منتشر شده است.

مجموعه اسنادی «انعکاس نور» شامل 38 عنوان سند ‌در قالب 54 برگ و 42 قطعه عکس انتشار یافته است که روایتی از افکار، بینش‌ها، ایدئولوژی، نقش رهبری، محورهای مبارزه و اشک و لبخند حماسه‌سازان این رویداد عظیم است.

مجموعه اول این سندنگار به مناسبت واقعه پانزدهم خرداد در پاییز سال  1401 منتشر شد و مجموعه دوم به مناسبت قیام مسجد گوهرشاد تدوین شده است.

تدوین و انتشار اسناد تاریخی ایران اسلامی در قالب ویژه‌نامه سندنگار، تلاشی است برای ترسیم نگاهی نو و مترقی به اسناد که از سوی سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران به جامعه فرهیختگان و پژوهشگران تاریخ، به‌ویژه علاقه‌مندان به حوزه تاریخ انقلاب اسلامی عرضه می‌شود تا روایت‌گری صادق به دست متولیان حفظ و حراست خود، باشد.

در آغاز چهل ‌و ششمین جشن پیروزی انقلاب اسلامی ایران، سازمان اسناد و کتابخانه ملی جمهوری اسلامی ایران بر آن شد تا با انتشار اسناد انقلاب اسلامی، صفحات روشنی از این رویداد باشکوه را ارائه کند و به تدوین، پژوهش و انتشار روایت‌های صحیح از تاریخ این مرز و بوم مبتنی بر اسناد مدد رساند.

علاقمندان می‌توانند این مجموعه را به صورت رایگان از نشانی زیر دریافت کنند:

  https://dl.nlai.ir/UI/b28cd312-835c-4303-8ae9-e9bb48e63b9d/Catalogue.aspx

.