کد خبر: 26240
تاریخ انتشار: جمعه, 19 آذر 1395 - 10:53

داخلی

»

اخبار کتاب

رونمایی از دو کتاب در حوزه رسانه در کرمان

منبع : لیزنا
از کتب «سواد رسانه ای، مفاهیم بنیادی و آموزشی» و« آموزش علمی سواد رسانه » تالیف عباس تقی زاده از فرهنگیان کرمان و نائب رئیس انجمن روابط عمومی کرمان رونمائی شد.
رونمایی از دو کتاب در حوزه رسانه در کرمان

 به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومي اداره كل كتابخانه‌هاي عمومي استان کرمان، در این مراسم که در سالن استاد باستانی پاریزی واقع در کتابخانه مرکزی کرمان و با حضور جمعی از مسئولین و اصحاب رسانه برگزار شد، مدیر کل کتابخانه‌های عمومی، آموزش و پرورش و امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان در سخنان جداگانه‌ای بر ضرورت سواد رسانه‌ای تأکید کردند.

محمدجواد حسین‌زاده مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، در مراسم رونمایی از دو کتاب با موضوع سواد رسانه‌ای، بیان داشت: رسانه هم تهدید و هم فرصت محسوب می‌شود و برای ما که در زمینه کتاب‌خواني فعالیت داریم، به نظر یک تهدید محسوب می‌شود در حالیکه اینگونه نیست و امیدواریم عرصه رسانه به کمک کتاب‌خوانی بیاید.

 وی با اشاره به اینکه بعضي از کتاب‌ها آزمایش پس نداده وارد بازار می‌شود، اما این کتاب آزمون خود را پس داده است؛ گفت: دو کتاب حاضر، قبل از چاپ در جاهای مختلف تدریس و آموزش داده شده و بعد از خطا و آزمودن، امروز به صورت کتاب در آمده و در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرد.

 حسین زاده، اهمیت رسانه را مورد توجه قرار داد و با ابراز امیدواری بر موفقیت های بیش از پیش نویسنده آثار مذکور، گفت: امید آن داریم که رسانه به کمک همه عرصه‌های زندگی بیاید.

 محمد محسن بیگی مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه فضای فیزیکی اطراف ما هم یک رسانه است که پیام به ما منتقل می‌کند گفت: ما باید ببینیم در برابر رسانه‌ها چه چیز یاد بگیریم؟ چگونه از رسانه‌ها استفاده و چگونه آن را به دیگران منتقل کنیم؟

وی با اشاره بر اینکه امروز رسانه‌ها مدیریت جامعه را بر عهده گرفتند اتاکید کرد: بدون تحقیق و فکر وارد فضای رسانه‌ای نشویم.

این مسئول با ابراز تأسف از اینکه اصولا'' جوّ احساسات بر منطق و حتی تقلید بر تحقیق غالب است، اظهار داشت: این باعث آسیب‌های جدی خواهد بود و حرکت‌های اجتماعی و سیاسی و انتخاب‌ها را به هر سمتی می‌کشاند در حالی‌که باید قدرت تحلیل و فکر بالا برود.

 وی با بیان اینکه ما برای زندگی فردی بهتر از زندگی اجتماعی، مهارت کسب کرده‌ایم، تصریح کرد: چرا وقتی می خواهیم با هم زندگی کنیم یا باهم کار کنیم و.... نمی توانیم؟ اینها باعث انشقاق‌های مختلف در سطوح مختلف از خانواده گرفته تا رده های بالای کشور شده است.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کرمان هم با اشاره به تألیف این کتب در حوزه رسانه اظهار داشت: این موضوع مهم و مورد نیاز جامعه است و آقای تقی زاده، تجارب و مطالعات خود را جهت استفاده عمومی مکتوب کرده که کار بسیار ارزشمندی است.

 زهرا موسی‌پور با تأکید بر اینکه بازار کتاب و کتاب‌خوانی همیشه باید گرم باشد و دچار سردی و انجماد نباشد؛ افزود: سواد رسانه‌ای کمک می‌کند که با آگاهی پا به عرصه رسانه‌ها بگذاریم و در استفاده از این ابزار بزرگ مجهز باشیم. زیرا استفاده نامناسب از رسانهها باعث آسیب‌های فراوان می‌شود.

وی رمز توانایی در دنیای امروز را دانایی و استفاده از همه ابزارهایی دانست که در اختیار جهان بشریت است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: