کد خبر: 26310
تاریخ انتشار: سه شنبه, 23 آذر 1395 - 12:40

داخلی

»

اخبار کتاب

در نشست خبري جايزه جلال آل‌احمد مطرح شد

جايزه جلال مهم‌ترین فستیوال ادبی براي پاسداشت زبان فارسي است

منبع : لیزنا
دبير اجرايي نهمين دوره جايزه ادبي جلال آل‌احمد، در نشست خبري با اهالی رسانه، برگزاري جايزه ادبي جلال را مهمترین فستیوال براي پاسداشت زبان فارسي توصیف کرد.
 جايزه جلال مهم‌ترین فستیوال ادبی براي پاسداشت زبان فارسي است

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومي بنياد شعر و ادبيات داستاني ايرانيان، نشست خبري نهمين دوره جايزه ادبي جلال آل‌احمد، صبح روز سه‌شنبه 23 آذر، برگزار شد.

در این نشست مهدي قزلي، دبير اجرايي اين جايزه و مديرعامل بنياد شعر و ادبيات داستاني ايرانيان و منيژه آرمين، دبير علمي نهمين دوره جايزه ادبي جلال آل‌احمد حضور داشتند.


مهدي قزلي با بيان اينكه بنياد شعر و ادبيات داستاني ايرانيان در برگزاري جايزه ادبي جلال‌آل احمد تلاش مي‌كند تا بهترين شیوه اجرا را ارايه دهد و بهترین آثار انتخاب شود و در اين راه به مشورت و تعامل با اهالي ادب و مسئولان فرهنگي مي‌پردازد، گفت: از آنجا كه برگزاري جايزه جلال، مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي دارد، به دنبال آن هستيم تا با استفاده از تجربيات گذشته اين جايزه، بخش‌هايي را به عنوان «افزوده» در کنار آن اجرا كنيم كه البته با تغيير در محتواي جايزه تفاوت دارد و هيچگاه به دنبال تغيير در برگزاري اصل جايزه ادبي جلال نيستيم.

وي افزود: زبان فارسي در محدوده جغرافيايي زيادي گسترده نیست و جمعيت زيادي هم به نسبت زبان‌هاي ديگر، با استفاده از این زبان سخن نمی‌گویند. بر اين اساس براي حفظ و پاسداشت زبان فارسی و ادبيات خلاقه اين زبان، فعاليت‌هايي بايد انجام شود كه يكي از آنها برگزاري جايزه جلال و البته تقويت شكلي آن در دوره‌هاي بعدي است.

قزلي ادامه داد: زبان فارسي، قديمي‌ترين و كم‌تغييرترين زبان در حال گفت‌وگوي دنياست. تفاوت آنچه ما در زمان حال به زبان فارسي صحبت مي‌كنيم، با آنچه در هزار سال پيش بوده، كم‌ترين تغيير را داشته و از اين لحاظ بين زبان‌هاي مختلف بي‌همتاست. 

دبير اجرايي نهمين دوره جايزه ادبي جلال آل‌احمد تأكيد كرد: براي پاسداشت زبان فارسي بايد حتي‌الامكان مرزهاي جغرافيايي را در اين زبان برداريم و با مرزهاي تمدني و مرزهاي زبان فارسي مرتبط باشيم. براي رسيدن به اين مهم، گام‌هايي را با برگزاري جايزه جلال برداشته‌ايم كه يكي از آنها پرداختن به زبان فارسي در حوزه خارج از كشور ايران است.

اختتامیه نهمین جایزه ادبي جلال آل‌احمد، روز شنبه 4 دی‌ماه از سوی بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان در تالار وحدت برگزار می‌شود.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: