کد خبر: 26483
تاریخ انتشار: یکشنبه, 05 دی 1395 - 13:36

داخلی

»

اخبار کتاب

آغاز درس‌گفتارهایی درباره‌ خواجوی کرمانی

منبع : لیزنا
مرکز فرهنگی شهر کتاب اولین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ خواجوی کرمانی را با عنوان «خواجوی کرمانی کیست؟» برگزار می‌کند.
آغاز درس‌گفتارهایی درباره‌ خواجوی کرمانی

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی شهر کتاب، این مرکز فرهنگی در ادامه‌ برگزاری درس‌گفتارهایی درباره‌ مولوی، فردوسی، سعدی، نظامی، عطار، بیهقی، ناصرخسرو، حافظ و خاقانی در ۴۵۰ جلسه در ۹ سال گذشته، از روز هشتم دی ماه درس‌گفتارهایی درباره‌ خواجوی کرمانی را آغاز می‌کند.

اولین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ خواجوی کرمانی با عنوان «خواجوی کرمانی کیست؟» با حضور دکتر محمود عابدی، دکتر اصغر دادبه، کوروش کمالی‌سروستانی و جمعی از اصحاب فرهنگ و اندیشه برگزار خواهد شد.

کمال‌الدین محمود کرمانی معروف به خواجو، یکی از شاعران قرن هشتم ایران است که در کرمان به دنیا آمد و از جوانی به سیر و سفر پرداخت. آثار او غیر از مثنویاتی که به شیوه‌ نظامی سروده، شامل قصاید، غزلیات و رباعیات است. خواجو در بسیاری از قالب‌های شعری طبع‌آزمایی کرده و در موضوعات مختلف سخن گفته است و در بعضی از ‌انواع آن از نوآوران است.

خواجوی کرمانی میان روزگار سعدی و حافظ می‌زیسته است و آرامگاه او نیز در کنار سعدی و حافظ در شهر شیراز است. با توجه به جایگاه خواجوی کرمانی در تاریخ ادب فارسی، شایسته است که آثار و آراء و زندگی و زمانه‌ی او را بیشتر بشناسیم.

این نشست در روز چهارشنبه هشتم دی، ساعت ۱۶:۳۰ و در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر(بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

 

شایان ذکر است که ورود برای کلیه علاقمندان آزاد است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: