کد خبر: 26684
تاریخ انتشار: شنبه, 18 دی 1395 - 12:25

داخلی

»

اخبار کتاب

شهر کتاب موضوع ایرانیان و سفرنامه‌نویسی را بررسی می کند

منبع : لیزنا
 نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه، ۲۱ دی به تحلیل و بررسی «ایرانیان و سفرنامه‌نویسی» اختصاص دارد.
شهر کتاب موضوع ایرانیان و سفرنامه‌نویسی را بررسی می کند

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی مرگز فرهنگی شهر کتاب، این نشست با حضور میرجلال‌الدین کزازی و غلامرضا خاکی در مرکز فرهنگی شهر کتاب برگزار می‌شود.

از میرجلال‌الدین کزازی چند سفرنامه منتشر شده است: روزهای کاتالونیاکه روزنگار‌های سفر اسپانیاست. دیدار با اژدها که روزنگار‌های سفر چین است، از دهلی‌نو تا آتن کهن که روزنگارهای سفر به هندوستان و ارمنستان و یونان و تاجیکستان است و به تازگی کتاب  آنک! ... پاریس منتشر شده که روزنگار‌های سفر به پاریس است.

از غلامرضا خاکی نیز سفرنامه‌های حج و قونیه منتشر شده است.

سفرنامه، شرح گزارش‌گونه‌ای از مشاهدات نویسنده از سرزمین‌هایی است که بدان سفر کرده است. تا پیش از اختراع سینما و تلویزیون و گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات، سفرنامه‌ها تنها وسیله‌ آشنایی مردم  با اوضاع و شرایط جغرافیایی، تاریخی، فرهنگی و اجتماعی سرزمین‌های دیگر بود. امروزه بیشتر سفرنامه‌ها شرح مشاهدات اهل ادب و تفکر است به سرزمین‌های دیگر و بیان چگونگی زندگی فکری و معنوی و شرایط فرهنگی و سیاسی دیگران.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۲۱ دی ساعت ۱۶:۳۰ برگزار می‌شود. علاقمندان می‌توانند برای حضور در این نشست به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم مراجعه کنند.

این نشست با توجه به اعلام تعطیل رسمی در روز سه‌شنبه لغو شد.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: