کد خبر: 26997
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 06 بهمن 1395 - 09:27

داخلی

»

اخبار کتاب

معرفی آثار راه یافته به مرحله دوم کتاب سال در گروه علوم خالص

منبع : لیزنا
کتاب‌های راه‌یافته به مرحله نهایی این  دوره از جایزه کتاب سال در بخش ریاضیات، نجوم، شیمی، زیست‌شناسی، زمین‌شناسی و فیزیک معرفی شدند.
معرفی آثار راه یافته به مرحله دوم کتاب سال در گروه علوم خالص

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی خانه کتاب، دو کتاب در بخش ریاضیات، چهار کتاب در بخش نجوم، یک کتاب در بخش شیمی، دو کتاب در بخش زیست‌شناسی، سه کتاب در بخش زمین‌شناسی و یک کتاب در بخش فیزیک از مجموع 233 کتاب در گروه علوم خالص، به مرحله نهایی سی و چهارمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی راه پیدا کردند.

در سی و چهارمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی 233 کتاب در گروه علوم خالص به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که تا کنون داوری این آثار در دو مرحله انجام شده و  کتاب‌های راه‌یافته به  مرحله نهایی این  دوره از جایزه کتاب سال مشخص شده‌اند.

در بخش ریاضیات از بین 77  کتاب ارسال شده، کتاب‌های «متغیرهای مختلط» نويسنده استیون‌جورج کرانتس؛ ترجمه علی آبکار، تهران: مرکز نشر دانشگاهی و « فلسفه ریاضیات: آشنایی امروزی با دنیای برهان‌ها و تصویرها» تهران: نوشتگان به مرحله دوم سی و چهارمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی راه پیدا کردند.

 همچنین در بخش  نجوم، از بین 13 اثر ارسالی، کتاب های«چرخه‌های زمان» تاليف راجر پنروز، ترجمه سجاد قنبرزاده، تهران: علمی و فرهنگی، «كيهان بر اساس اتر» تاليف بهرام اسماعيل‌زاده، تهران: آرنا، «نجوم جهان در حال تحول» تاليف مايكل زيليك، ترجمه جمشيد قنبری و ...، مشهد: جهاد دانشگاهی مشهد و «گردشی در جهان» تاليف ايان موريسون، ترجمه غلامرضا شاه علی، شيراز: مولف به عنوان نامزدهای سی و چهارمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی شناخته شدند.

در بخش شیمی از بین 25 اثر ارسال شده به دبیرخانه، کتاب «دانشنامه فشرده پپتیدها» نوشته هانس دیتر پاکوبکه، نوربرت زوالد، ترجمه مهلا آرین‌پور و جعفر عطارقراملکی، بنیاد دانشنامه­نگاری ایران جواز ورود به مرحله دوم سی و چهارمین دوره کتاب سال را کسب کرد.

در بخش  زیستشناسی از بین 56  اثر ارسالی، دو کتاب «روش‌شناسی در بیوسیستماتیک جانوری» تالیف جمشید درویش، مشهد: جهاد دانشگاهی مشهد و «کاربست آمار در علوم زیستی» تالیف بریژت بالدی و دیوید اس. مور، ترجمه حمید پزشک و کتایون ساکی، تهران: مرکز نشر دانشگاهی به دور نهایی این دوره از جایزه کتاب سال راه پیدا کردند.

همچنین، در بخش زمینشناسی از بین 28 اثر ارسالی، کتاب‌های «زمین‌شناسی کواترنر (آبرفت‌های ایران)» نوشته حسین خان ناصر، وزارت صنعت معدن و تجارت، «فرایندهای گرمابی و سامانه‌های معدنی» نوشته پیراینو فانکو، ترجمه بهنام شفیعی بافتی،گلستان: دانشگاه گلستان و «سنگ‌های دگرگونی» نوشته حبیب الله قاسمی، شاهرود:دانشگاه شاهرود به مرحله دوم سی و چهارمین دوره کتاب سال جمهوری اسلامی ایران راه پیدا کردند.

در بخش فیزیک از بین 34 اثر ارسالی، تنها یک کتاب با عنوان «فرهنگ فیزیک: گ ـ ی» تالیف لطیف کاشیگر، ویراستار عبدالحسین بصیره، تهران: فرهنگ معاصر به مرحله دوم این دوره از جایزه کتاب سال راه پیدا کرد.

مراسم اختتامیه سی و چهارمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران طبق هر سال در بهمن ماه، با معرفی برگزیدگان و کتاب‌های شایسته قدردانی برگزار می‌شود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: