کد خبر: 28046
تاریخ انتشار: جمعه, 18 فروردين 1396 - 13:40

داخلی

»

اخبار کتاب

معرفی کتاب «بازشناختی از دانش شناسی جستارهایی درعلم اطلاعات و دانش شناسی»

منبع : لیزنا
 کتاب «بازشناختی از دانش شناسی جستارهایی درعلم اطلاعات و دانش شناسی» نوشته امیرریسمانباف و رحمت الله فتاحی توسط انتشارات نشر کتابدار منتشر شده است.
معرفی کتاب «بازشناختی از دانش شناسی جستارهایی درعلم اطلاعات و دانش شناسی»

به گزارش لیزنا، کتاب حاضر مشتمل بر ده فصل (هشت فصل به شکل تألیف، دو فصل به صورت ترجمه) که درپنج بخش سازمان یافته است.

 بخش اول «بازشناختی از دانش‌شناسی» به ارائه مباحثی درباره جنبه‌های نظری علم اطلاعات و دانش‌شناسی، از نام و عنوان رشته تا جدیدترین بحث‌های نظری در همین حوزه پرداخته است.

بخش دوم «بازشناختی ازتعامل انسان و اطلاعات» مفاهیم از قبیل دانش، رفتاراطلاع یابی و الگوهای اطلاع یابی به صورت مفصل مورد بحث قرار داده است

بخش سوم « بازشناختی ازمجموعه ها و خدمات اطلاعاتی» رابطه بین کاربر واستفاده کننده مورد بحث و بررسی قرار داده است.

بخش چهارم«بازشناختی ازسازماندهی اطلاعات ودانش» به بحث دانش مداری درفهرست نویسی، جایگاه دانش ونظریه های دانش درحوزه رده بندی منابع اطلاعاتی و تفاوت حوزه نوبنیاد سازماندهی دانش با سازماندهی اطلاعات پرداخته شده است.

بخش پنجم «بازشناختی ازکارکرداجتماعی نهادهای حرفه»، بخش پایانی کتاب به تشریح ابعاد کارکرد اجتماعی نهادهای حرفه درجوامع اطلاعاتی به شکل گسترده و وسیع پرداخته است.

نگرش نویسندگان این کتاب به هنگام تألیف این کتاب مبنی براین بوده که باتوجه به این که علم اطلاعات ودانش شناسی درحال تجربه سطحی از تخصص گرایی دورن رشته ای ست و گرایش های متمایزی در درون رشته درحال بالیدن و شاخه به شاخه شدن هستند، کوشیده شده است که پنج بخش کتاب با حداکثر استقلال و حداقل وابستگی به یکدیگر تدوین شود. به شکلی که اگر دانشجو یا دانش آموخته ای از رشته به حوزه رفتاراطلاعاتی یاسازماندهی اطلاعات ودانش علاقه مند باشد بتواند بدون نیاز به مطالعه بخش های پیشینی و پسینی، بخش مورد علاقه خود را مطالعه کند.

این کتاب پیش زمینه های نظری کافی درباره مسائل ومفاهیم رشته وحرفه را برای  دانشجویان، دانش آموختگان و حرفه مندان ارشدحوزه علم اطلاعات و دانش شناسی امکان پذیر می نماید و می تواند درسطح تحصیلات تکمیلی به عنوان منبع کمکی و آموزشی قرارگیرد.

انتشارات نشرکتابدار، کتاب «بازشناختی از دانش شناسی جستارهایی درعلم اطلاعات و دانش شناسی» در ۵۳۲ صفحه، و قطع وزیری و جلد شومیز  با قیمت ۴۰۰۰۰تومان در اختیار علاقه مندان قرار داده است.

کتابدار
|
Iran
|
1396/01/18 - 14:36
0
1
چقدر چقدر گران
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: