کد خبر: 28433
تاریخ انتشار: پنج شنبه, 14 ارديبهشت 1396 - 11:02

داخلی

»

اخبار کتاب

عرضه‌ 150 عنوان کتاب در غرفه‌ اتریش/ رضایت دبیر اول سفارت سوئد از فضای نمایشگاه

منبع : لیزنا
غرفه کشورهای سوئد و اتریش در بخش بین الملل نمایشگاه کتاب پذیرای بازدید کنندگان علاقمند به ادبیات غرب است.
عرضه‌ 150 عنوان کتاب در غرفه‌ اتریش/ رضایت دبیر اول سفارت سوئد از فضای نمایشگاه

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام ستاد امور رسانه‌ای و خبری سی‌‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، مسئول غرفه‌ انجمن فرهنگی اتریش درباره علت حضور این کشور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب گفت: کشور اتریش از نظر فرهنگی کشوری غنی محسوب می‌‌شود و پر از پتانسیل‌‌های فرهنگی است.

سیدعلی نکونظر آزاد با اشاره به کتاب‌‌های موجود در این غرفه گفت: امسال کتاب‌‌های برجسته‌ سال 2016 منتشر شده در اتریش که در نمایشگاه ملی وین شرکت کرده بود عرضه می‌‌شود؛ علاوه بر این عناوین و ترجمه‌‌هایی از کتاب‌‌هایی از اساتید ایرانی که در انجمن فرهنگی اتریش ترجمه شده هم در این غرفه حاضر است.

نکونظر با بیان اینکه اتریش بعد از چند سال وقفه به نام نمایشگاه وین در نمایشگاه کتاب تهران حاضر شده است. ادامه داد: انجمن فرهنگی اتریش بزرگترین کتابخانه‌ آلمانی زبان ایران را در تهران تاسیس کرده است.

او افزود: سابقه و رابطه‌ تبادل فرهنگی ایران و اتریش از دیرباز فراهم بوده و این انجمن در حدود 60 سال است که فعالیت خود را آغاز کرده و تاکنون هیچ دلیلی مانع از ارتباط فرهنگی میان ایران و اتریش نبوده است.

وی با اشاره به کتاب‌‌هایی که در این غرفه عرضه شده است، گفت: بیش از 150 عنوان کتاب در حوزه‌‌های مختلفی چون اتریش‌شناسی، پزشکی و سلامت، رمان، زندگینامه‌ی افرادی از ایران و اتریش و... عرضه می‌‌شود.

پِر لینر، دبیر اول سفارت سوئد گفت: من 3 سال است که در ایران حضور دارم و اخبار را دنبال می‌‌کنم. امسال از طریق شرکت برگزارکننده‌ نمایشگاه‌‌های فرهنگی در کشور در جریان برگزاری نمایشگاه کتاب قرار گرفته‌ام و درصدد حضور در این نمایشگاه برآمده‌ام تا اینکه غرفه کشور سوئد برای ما آماده و مهیا شد.

وی با اشاره به عناوین موجود در غرفه‌ سوئد گفت: کتاب‌‌هایی که در این غرفه عرضه می‌‌شود در ایران منتشر نشده است. از جمله کتاب‌‌هایی که در این غرفه عرضه می‌‌شود می‌‌توانم به کتاب پدر و طلبکاران اثر آگوست استیریندبرگ و ماجرای سیرک، مسابقه فوتبال و مومیایی اثر مارتین ویدمارک که با اجازه‌ کپی‌رایت در ایران منتشر شده‌اند، اشاره کرد.

به گفته‌ لینر علاوه بر کتاب‌‌ها، بروشورهای مختلفی درباره‌ کشور سوئد و فرهنگ مردم آن برای شناخت بیشتر این کشور به مخاطبان عرضه می‌‌شود.

لینر افزود: طی مدت برگزاری نمایشگاه، مراسم رونمایی از کتاب در این غرفه برگزار نمی‌شود اما احتمال حضور سفیر سوئد در ایران برای بازدید از نمایشگاه کتاب و غرفه سوئد وجود دارد.

دبیر اول سفارت سوئد با اشاره به فضای نمایشگاه گفت: اتمسفر و فضای خوبی در نمایشگاه حاکم است و می‌‌توان با مردم در سطوح مختلفی فرهنگی و اجتماعی که در غرفه حضور پیدا می‌‌کنند برخورد داشت که این باعث ایجاد تنوع در غرفه می‌‌شود.

وی با اظهار رضایت از غرفه‌ اختصاص داده شده به کشور سوئد گفت: فضا خوب و در حد انتظار ما بود اما مشکلی که وجود دارد بعد زیاد مسافت نمایشگاه از مرکز شهر است.

او با اشاره به وجود فرهنگ بالای کتابخوانی در کشور سوئد گفت: تعداد مردم کتابخوان در سوئد با توجه به نرخ صددرصدی باسوادی در این کشور بالاست و بسیاری از مردم کتابخوان از کتاب‌‌های دیجیتال هم برای مطالعه استفاده می‌‌کنند، زیرا مردم کتاب‌‌های زیادی را از طریق آنلاین خریداری می‌‌کنند.

لینز در پایان اظهار امیدواری کرد: مخاطبان زیادی از غرفه‌ سوئد بازدید کنند.

 

سی‌اُمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران با شعار «یک کتاب بیشتر بخوانیم» از 13 تا 23 اردیبهشت در مجموعه‌ی نمایشگاهی شهر آفتاب برگزار می‌شود. مجموعه‌ی شهر آفتاب در اتوبان خلیج فارس، روبه روی حرم مطهر امام خمینی (ره) قرار دارد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: