کد خبر: 29055
تاریخ انتشار: یکشنبه, 11 تیر 1396 - 16:11

داخلی

»

اخبار کتاب

انتشار شماره هشتم فصلنامه «نقد کتاب ادبیات»

منبع : لیزنا
شماره هشتم فصلنامه «نقد کتاب ادبیات» ویژه زمستان 1395 به سردبیری مصطفی موسوی در  بخش های «نقد شفاهی»، «نقد مکتوب»، «نقد آثار پیشین»، «نقد پژوهی»، «شایسته خواندن» و «نقدِ نقد» منتشر شد.
انتشار شماره هشتم فصلنامه «نقد کتاب ادبیات»

به گزارش لیزنا،  روابط عمومی خانه کتاب، شماره هشتم فصلنامه «نقد کتاب ادبیات» با آثاری از موسی اسوار، سایه اقتصادی نیا،  معصومه  امیر خانلو، احمد سمیعی گیلانی، محمد دهقانی، عبدالرسول شاکری و... از سوی خانه کتاب راهی بازار نشر شده است.

در بخش «نقد شفاهی» این فصلنامه به نشست نقد و بررسی کتاب «ادبیات و تاریخ نگاری آن» که با حضور موسی اسوار،  محمد دهقانی، احمد سمیعی گیلانی و مرتضی هاشمی‌پور برگزار شد، پرداخته شده است.

مقاله های «خود راه بگفته‌ست  که چون باید رفت؟ بررسی فرهنگنامه صور خیال در دیوان خاقانی» نوشته علی شاپوران، «بررسی کتاب تحول آوایی واژه  های عربی در فارسی» نوشته نرگس قندیل زاده، «غول یک چشم» نوشته فرزاد مروجی، « تخته  سنگی  در آسمان و ستاره ای  در اعماق زمین» نوشته حامد صفایی تبار و... از جمله مقاله های بخش «نقد مکتوب» را تشکیل می دهند.

در بخش « نقد پژوهی» پنج اثر از سوی پژوهشگران ادبیات به چاپ رسیده که از آن میان می‌توان به «نقد همچون سیاست ورزی»، «مکتب پسا استعماری، ایرا مارک میلنه»، «ارزش‌گذاری»، «نقد داستان پادشاه و کنیزک مثنوی بر اساس نظریه روانکاوی فروید» و غیره اشاره کرد.

 

شماره هشتم فصلنامه «نقد کتاب ادبیات» (ویژه زمستان ۱۳۹۵) به صاحب امتیازی مؤسسه خانه کتاب و به سردبیری مصطفی موسوی در 284 صفحه به قیمت ۱۰ هزار تومان منتشر شده و روی دکه رفته است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: