کد خبر: 29695
تاریخ انتشار: دوشنبه, 16 مرداد 1396 - 13:48

داخلی

»

اخبار کتاب

کتاب «گام به گام تا سپیده» در ارسباران رونمایی می شود

منبع : لیزنا
کتاب «گام به گام تا سپیده» نوشته کیومرث پیرگلو، اتنوموزیکولوگ و نوازنده پیانو و سنتور با آرپژ و ده تمرین پیشرفته برای پیانو ویژه جشنواره تابستان، فصل مهربانی  در فرهنگسرای ارسباران رونمایی می شود.
کتاب «گام به گام تا سپیده» در ارسباران رونمایی می شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی فرهنگ سرای ارسباران، در این کتاب تمام گام ها و آرپژهای سه و چهار قسمتی را بصورت کامل با باز و بسته شدن در چهار اکتاو و با انگشت گذاری صحیح  معرفی شده و در طول تاریخ موسیقی چنین کتاب جامعی در رابطه با گام ها و آرپژها وجود نداشته و همه موزیسین ها تمرینات روزانه گام ها و آرپژها از مسائل پایگی و ضروری در نوازندگی هر ساز می دانند که در پیشبرد تکنیک ساز، کمک شایانی به نوازندگان می کند.

همچنین در اجرای این دروس تمپو  به صورت آزاد فرض شده که شاگردها  نسبت به بنیه نوازندگی خود با هر تمپویی که مایل هستند آنها را اجرا کنند. استفاده از مترونم در تمرین این دروس بسیار مفید و تاثیر گذار است.در پایان کتاب نیز ده تمرین پیشرفته و بسیار کاربردی آمده است که باید آن را تا یک اکتاو بصورت کروماتیک ادامه دهند. ک

کتاب گام به گام تا سپیده با 750 صفحه شامل تمرینات گام،آرپژ و ده تمرین پیشرفته برای پیانو توسط انتشارات معین با شمارگان 550 نسخه  به چاپ رسیده است.

کیومرث پیرگلو متولد سال (1340 – تهران) واز كودكى به موسیقى علاقه بسیار داشت . وی ابتدا به صورت خودآموز و سپس در كلاس هاى آموزش كانون پرورش فكرى كودكان و نوجوانان نزد اسماعیل تهرانى و سایر مدرسین این مرکز به فراگیری مبانى موسیقى پرداخت و فراگیر ی سنتور را آغاز کرد . او از مکتب فرامرز پایور نوازنده چابك‏دست سنتور نیز بهره‏ برد.

كیومرث پیرگلو از با استعدادترین و برجسته ‏ترین شاگردان محضر پایور شد و ضمن آموختن تكنیك سنتور، سایر موضوعات مربوط به كار موسیقى را نیز ادامه داد، به طورى كه امور مربوط به چاپ و انتشار بعضى ازآثار استاد خود را عهده‏ دار شد و نت‏هاى بعضى آهنگ هاى چاپ شده، به خط خوش و پخته اوست.

پیرگلو همچنین باتوجه به موسیقى كلاسیك اروپایى به آموختن پیانو ،سلفژ هارمونى، اركستراسیون، كنترپوان، انستروماناسیون و ساز پیانو را نزد استادان بین المللی روی آورد . وی موفق به اخذ دیپلم پیانو در بلژیک و سوئد و دکتری اتنوموزیکولوژی از دانشگاه ملبورن استرالیا شد . ازآثار وی می توان به آلبوم های سه رخ، پردیس،  شاعرانه های پیانوو اجرا های متعدد از آثار استادان بزرگ موسیقی اشاره کرد.

 

علاقه مندان برای حضور دراین برنامه می توانند روز جمعه، 20مردادم ماه،  ساعت 19 به فرهنگسرای ارسباران به نشانی خیابان دکتر شریعتی، سیدخندان ،خ جلفا مراجعه یا با شماره تلفن 20-22872818 تماس بگیرند .

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: