کد خبر: 29821
تاریخ انتشار: یکشنبه, 22 مرداد 1396 - 09:41

داخلی

»

اخبار کتاب

رونمایی از کتاب «قصه‌های ایرانی برای بچه‌های آمریکای لاتین» در ونزوئلا

منبع : لیزنا
مراسم رونمایی از کتاب «قصه‌های ایرانی برای بچه‌های آمریکای لاتین» به همت رایزنی فرهنگی كشورمان در کتابخانه ملی ونزوئلا برگزار شد.
رونمایی از کتاب «قصه‌های ایرانی برای بچه‌های آمریکای لاتین» در ونزوئلا

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام اداره‌كل روابط عمومی و اطلاع‌‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این مراسم با حضور سادی لوآیسا، رییس کتابخانه ملی ونزوئلا، وابسته‌های فرهنگی سفارت‌های عراق و اوروگوئه، کارلوس پارا ناشر کتاب مذکور، و تعدادی از نویسندگان در حوزه ادبیات كودك و نوجوان و دانش‌آموزان مدارس کاراکاس، در سالن ویژه کودکان این کتابخانه برگزار شد.

در این مراسم ابتدا فیلم کوتاه «ایران زیبای سربلند» به زبان اسپانیولی به منظور آشنایی بیشتر دانش آموزان ونزوئلایی با کشورمان پخش شد.

در ادامه حسین میرزایی‌ونی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کاراکاس، ضمن اشاره به اهمیت ادبیات حوزه کودکان و نوجوان و تاریخ ادبیات کودک در ایران زمین، به معرفی این کتاب پرداخت.

 ماریوری از نویسندگان ادبیات کودک نیز در سخنانی به قرائت داستان بزرگمهر حکیم با عنوان «دانش و پاداش» برای دانش‌آموزان پرداخت و از این کتاب به عنوان یکی از منابع مفید و ارزشمند برای آشنایی با داستان‌های ایرانی و فرهنگ ایرانیان، نام برد.

 

بنابراعلام این خبر، کتاب «قصه های ایرانی برای بچه های آمریکای لاتین»، گزیده‌ای از مجموعه 8 جلدی «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» اثر مرحوم مهدی آذریزدی است که توسط رایزنی فرهنگی كشورمان با عنوان اسپانیولی cuentos persas para niños latinoamericanos   به زیور طبع آراسته شده است. از امتیازات این کتاب دو زبانه بودن - زبان‌های اسپانیولی و فارسی- آن است که بویژه برای فراگیران زبان فارسی منبع ارزشمندی به شمار می‌آید.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: