کد خبر: 30780
تاریخ انتشار: دوشنبه, 10 مهر 1396 - 15:00

داخلی

»

اخبار کتاب

شركت ایران در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب باکو

منبع : لیزنا
پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب باکو، با شركت 100 ناشر از جمهوری آذربایجان و نمایندگانی از 40 کشور جهان به ویژه جمهوری اسلامی ایران، برپا شد.
شركت ایران در پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب باکو

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام اداره‌كل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب باکو، ششم مهرماه با شركت 100 ناشر از جمهوری آذربایجان و نمایندگانی از 40 کشور جهان به ویژه جمهوری اسلامی ایران و با حضور معاون نخست وزیر و وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان، مسئولان و شخصیت‌های علمی و فرهنگی جمهوری آذربایجان و سفراء و دیپلمات‌های کشورهای مختلف، خبرنگاران رسانه‌های جمعی و علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی، افتتاح شد.

رایزنی فرهنگی كشورمان در باكو، آثار چاپ شده این نمایندگی و دیگر آثار منتشره کشورمان در حوزه‌های فرهنگی، دینی، ادبی و همچنین، گردشگری در معرض دید عموم قرار گرفت که با استقبال بازدیدکنندگان مواجه شد.

در نخستین روز از مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، پروفسور ائلچین افندیف، معاون نخست وزیر جمهوری آذربایجان و ابوالفضل قارایف، وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان، کریم طاهرلی، رییس کتابخانه ملی، خانم پروفسور گوهر علیف نایب، رییس قبلی مجلس ملی و رییس انستیتو شرقشناسی آکادمی علوم جمهوری آذربایجان از غرفه ایران بازدید كردند.

در این بازدید، اصغر فارسی، رایزن فرهنگی کشورمان در باکو ضمن ارائه اطلاعاتی پیرامون کتاب‌های عرضه شده در غرفه ایران این نمایشگاه، از جدیدترین آثار منتشره رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران چون «خانه دوست کجاست» را به معاون نخست وزیر، اهداء کرد.

 

بنابر اعلام این خبر، کتاب‌های عرضه شده در غرفه جمهوری اسلامی ایران شامل موضوعات فرهنگی، ادبی، گردشگری و جهانگردی، تاریخی، مذهبی، فلسفه و عرفان اسلامی و هنر از قبیل دانشنامه جهان اسلام، تاریخ ادبیات ایران، گردشگری و طبیعت ایران، آثاری از قرآن كریم و نهج‌البلاغه به فارسی و آذری و شاهنامه فردوسی به فارسی و آذری و ... است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: