کد خبر: 30806
تاریخ انتشار: سه شنبه, 11 مهر 1396 - 11:56

داخلی

»

اخبار کتاب

شماره جدید فصلنامه «نقد كتاب كودك و نوجوان» در بازار كتاب

منبع : لیزنا
چهاردهمین شماره فصلنامه «نقد کتاب کودک و نوجوان» به سردبیری سیدعلی کاشفی خوانساری از سوی خانه کتاب راهی بازار نشر شده است.
شماره جدید فصلنامه «نقد كتاب كودك و نوجوان» در بازار كتاب

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی خانه كتاب، موسسه خانه كتاب چهاردهمین شماره فصلنامه «نقد كتاب كودك و نوجوان» را منتشر كرده ‌است. این فصلنامه با هدف معرفی و نقد كتاب‌ها و بررسی مسائل و مشكلات نشر كشور، در این حوزه فعالیت می‌كند و در آن نقدهای مختلفی بر كتاب‌های كودك و نوجوان دیده می‌شود.

در بخشی از سخن سردبیر این شماره از فصلنامه با عنوان «ادبیات نوجوان در آستانه تحولی دیگر» می‌خوانیم:«آمار فروش كتاب نشان می‌دهد كه باراصلی كتاب‌خوانی در كشور ما بر عهده قشر دبیرستانی است...اتفاقی كه در این سال‌های اخیر افتاده، خیل ترجمه رمان‌های نوجوانان از زبان انگلیسی به فارسی است كه اتفاقا بسیار بیشتر از جریان اصلی كتب نوجوانان مورد استقبال قرار گرفته است... امروز ادبیات نوجوان در مرحله‌ای قرار دارد كه باید هر چه بیشتر و بیشتر خود را از ادبیات كودك جدا كند. به همین دلیل هم آن چه امروز به عنوان مجلات نوجوانانه یا كتاب نوجوان منتشر می‌شود، عملا مورد اقبال و استقبال نوجوانان قرار نمی‌گیرد. ادبیات نوجوان امروز در نقطه‌ای تاریخی قرار دارد.»

در چهاردهمین شماره این فصلنامه، آثار و نوشتاری از زهرا احمدی، رفیع افتخار، فاطمه حیدری، یحیی علوی فرد و... به چشم می‌خورد.

در این شماره از فصلنامه كتاب‌هایی از شهلا انتظاریان، محمدرضا بایرامی، هدی حدادی، اسماعیل همتی، رضا هیرمندی و ... مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

مقاله‌های «پاستیل‌های كرمی»، «آنچه دوست دارم و دوست ندارم»، «میمون در كنسرت شبانه» و «مسافران سرزمین خورشید» از جمله مقاله‌های بخش «نقد تالیف» این شماره از فصلنامه هستند.

همچنین، در بخش «نقد ترجمه» چهاردهمین شماره فصلنامه «نقد كتاب كودك و نوجوان» مقاله‌های «پیامك عوضی»، «من گرسنه‌ام، من تشنه‌»، «سه‌گانه نگهبانان» و «شمال ناكجا» پیش روی خوانندگان قرار گرفته است.

چهاردهمین شماره فصلنامه «نقد كتاب كودك و نوجوان» با صاحب امتیازی خانه كتاب و سردبیری سیدعلی كاشفی خوانساری با قیمت ۱۰ هزار تومان منتشر شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: