کد خبر: 31484
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 17 آبان 1396 - 16:46

داخلی

»

اخبار کتاب

ارسال 32 اثر به همایش بین المللی «ابراهیم متفرقه و گسترش چاپ كتاب در جهان اسلام»

منبع : لیزنا
 همایش «ابراهیم متفرقه و گسترش چاپ کتاب در جهان اسلام» 32 چکیده مقاله دریافت کرده که در این میان، 2 مقاله از گرجستان، یک مقاله از آذربایجان ، 13 مقاله از ترکیه و 5 مقاله از ایران است .
ارسال 32 اثر به همایش بین المللی «ابراهیم متفرقه و گسترش چاپ كتاب در جهان اسلام»

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه خانه كتاب، همایش بین المللی «ابراهیم متفرقه و گسترش چاپ كتاب در جهان اسلام» از سوی موسسه خانه كتاب و با همكاری موسسه «یونس امره» در دی ماه سال جاری در ایران برگزار می شود. همچنین تركیه میزبان این همایش خواهد بود كه زمان برگزاری آن متعاقبا اعلام می شود.

بررسی شخصیت تاریخی ابراهیم متفرقه، آثار چاپ شده به زبان فارسی در چاپخانه ابراهیم متفرقه، تالیفات ابراهیم متفرقه، نقش ابراهیم متفرقه در گسترش زبان فارسی، ابراهیم متفرقه آغازی برای چاپ در عثمانی، تاثیرگذاری ابراهیم متفرقه بر صنعت چاپ در امپراتوری عثمانی،  تاثیر پذیری كشورهای اسلامی از فعالیت های چاپی ابراهیم متفرقه، از جمله محورهای اصلی این همایش به شمار می آیند.

از جمله محورهای فرعی همایش بین المللی «ابراهیم  متفرقه و گسترش چاپ كتاب در جهان اسلام» می توان به ناشران و نویسندگان زبان فارسی در امپراتوری عثمانی، تاثیر كتاب های چاپ فارسی در امپراتوری عثمانی بر صنعت نشر ایران، فارسی نویسان امپراتوری عثمانی در عصر چاپ، آثار ترجمه شده چاپی از عثمانی به فارسی و  آثار ترجمه شده چاپی از فارسی به عثمانی اشاره كرد.

مهلت ارسال چكیده مقالات برای ایرانیان تا 25 آبان ماه تمدید شده است و این مهلت به هیچ عنوان قابل تمدید نیست.

 

 علاقه مندان برای شركت در این همایش باید چكیده مقالات خود را در 500 كلمه  تا 25 آبان و اصل مقالات خود را تا  15 آذرماه  به  نشانی الكترونیكی  این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید  ارسال كنند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: