کد خبر: 31759
تاریخ انتشار: دوشنبه, 29 آبان 1396 - 15:30

داخلی

»

اخبار کتاب

بازدید رایزن فرهنگی کشورمان از مرکز دانشگاهی مطالعات و پژوهش های ایرانی در استراسبورگ

منبع : لیزنا
رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و نماینده بنیاد سعدی، دکتر کامیاب، به دعوت دکتر محمد حسین بیک باغبان، رئیس «مرکز دانشگاهی مطالعات و پژوهش­ های ایرانی آلزاس»، با سفر به شهر استراسبورگ از این مرکز بازدید کرد.
بازدید رایزن فرهنگی کشورمان از مرکز دانشگاهی مطالعات و پژوهش های ایرانی در استراسبورگ

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی بنیاد سعدی، رایزنی فرهنگی کشورمان و نماینده بنیاد سعدی ضمن بازدید از این محل در خصوص نحوه همکاری و چگونگی حمایت های رایزنی از این مجموعه  با مسوولان آن به گفتگو پرداخت.

بنا بر این گزارش، از جمله فعالیت های این مرکز، آموزش زبان فارسی به ایرانیان و سایر فارسی زبانان  نسل دوم و نیز علاقه مندان به آموختن زبان وآشنایی با ادبیات فارسی از سایر کشورها است.

همچنین مدت ٣سال است که به همت این مرکز، رشته زبان فارسی و تمدن ایرانی دربخش فرهنگی اتحادیه اروپایی پایه گزاری شده و از آغاز سال تحصیلی 2015 کلاس­ های زبان و ادب فارسی برای کارکنان علاقه مند یادگیری زبان فارسی راه اندازی شده است.

برگزاری و یا همکاری در برگزاری همایش هایی در زمینه فرهنگ و تمدن ایرانی در دانشگاه استراسبورگ و یا برخی از دانشگاه های ایران وهمچنین فعالیت های هنری نیز از جمله دیگر فعالیت های این مرکز به شمار می ­آید.

 

بنا بر اعلام این خبر، این مرکز که توسط محمد حسین بیک باغبان و  ٩نفر دیگر از استادان و ایران شناسان پایه گذاری شده  و  به موجب قوانین سال1901 انجمن ها در تاریخ 29ژوئن 2006میلادی،  به ثبت رسیده است.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: