کد خبر: 32222
تاریخ انتشار: سه شنبه, 28 آذر 1396 - 14:12

داخلی

»

اخبار کتاب

کتاب «گزارش چهاردهمین دوره جشنواره نقد کتاب» منتشر شد

منبع : لیزنا
کتاب «گزارش چهاردهمین دوره جشنواره نقد کتاب» به تازگی از سوی خانه کتاب راهی بازار نشر شد.
کتاب «گزارش چهاردهمین دوره جشنواره نقد کتاب» منتشر شد

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی خانه کتاب، کتاب «گزارش چهاردهمین دوره جشنواره نقد کتاب» بازتاب یک سال فعالیت علمی منتقدان کشور، سال ها مطالعه و تامل و تلاش اهل قلم و چند ماه فعالیت علمی و اجرایی برای گردآوری مقاله های نقد کتاب و ارزیابی آنها است.

نمایه مجلات، نشریات و جراید حوزه نقد کتاب، نمایه مقاله های انتقادی ارسالی در سال 1395، نمایه آثار راه یافته به مرحله نهایی داوری و فهرست مقاله های برگزیده و شایسته تقدیر فصل های این کتاب را تشکیل می دهند. همچنین، معرفی آثار منتخب و پدید آورندگان آنها، کارنامه دبیر علمی و هیئت داوران، معرفی و تارنمای جشنواره و ضمائم از دیگر بخش های این کتاب است.

مجید غلامی جلیسه، مدیر عامل خانه کتاب در مقدمه این کتاب در مورد اهمیت و ضرورت نقد نوشته است: « «نقد را باید سرمایه دانست، سرمایه‌ای که پشتوانه‌ای جدی برای رشد کمی و کیفی نشر به حساب می‌آید و خلأ و کمبودش خسرانی جبران ناپذیر است. هر زمان نقد از جامعه - به طور کل و در این مجال که حوزه نشر است به طور خاص - جامه بربسته و یا کمرنگ شده است، شاهد آن بوده‌ایم که آثار منتشره از کیفیت افتاده  و به کمیت افزون شده‌اند. نتیجه این تزاید، حجم فراوان آثاری است که از سویی، خواننده را به بیراهه کشانده و از غایت مطالعه دور کرده و از سمتی دیگر، سرمایه زمانی و مالی وی را زایل کرده است.

 اهمیت نقد برای هر سه ضلع نشر امری بایسته است. پدیدآورندگان، ناشران و خوانندگان  نمی‌توانند خود را  در هیچ شرایطی مستغنی از نقد بدانند، که در باب اهمیت نقد برای هر پدیدآورنده مختصر همین کلام استاد سخن سعدی علیه الرحمه کافی است که :«متکلم را تا کس عیب نگیرد، سخنش صلاح نپذیرد

سید حسن اسلامی اردکانی؛ دبیر علمی چهاردهمین دوره جشنواره نقد کتاب در بخش «سخن دبیر» این کتاب نوشته است:« در سال جاری جمعا تعداد 900 مقاله در حوزه های مختلف شناسایی و مرور شد. از این میان، تعداد 780 مقاله انتقادی بررسی اولیه شد و سپس 207 اثر به رقابت در مرحله نهایی داوری راه یافت. در این مرحله، داوری در گروه های تخصصی صورت گرفت و در نتیجه جمعه 21 مقاله به عنوان منتخب شناخته شد. مقالاتی که 85 تا 90 امتیاز کسب کرده بودند به عنوان مقالات تشویقی شایسته تقدیر شناخته شدند. »

 

کتاب «گزارش چهاردهمین دوره جشنواره نقد کتاب» به قیمت 15 هزار تومان از سوی خانه کتاب منتشر شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: