کد خبر: 34202
تاریخ انتشار: شنبه, 08 ارديبهشت 1397 - 11:06

داخلی

»

اخبار کتاب

زندگی و آثار «هانری کربن» بررسی می شود

منبع : لیزنا
هشتمین نشست از سلسله نشست‌های ایران‌شناسی با موضوع «بررسی زندگی و آثار هانری کربن» شنبه، 8 اردیبهشت ماه در سرای کتاب موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود.
زندگی و آثار «هانری کربن» بررسی می شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی موسسه خانه کتاب؛ زندگی و آثار هانری کربن در هشتمین نشست از سلسله نشست‌های ایران‌شناسی شنبه (8 اردیبهشت ماه) در سرای کتاب بررسی می شود.

در این نشست نجفقلی حبیبی، حسن سیدعرب و مصطفی ملکیان به عنوان سخنران حضور خواهند داشت.

هانری کربن در چهاردهم آوریل سال 1903 در پاریس و در یک خانواده کاتولیک دیده به جهان گشود. کربن در کنار آموزش های متداول، از آموزش های مذهبی نیز برخوردار بود و همین امر او را بر آن داشت تا با پا نهادن در یک مدرسه عالی علوم مسیحی ادامه آموزش های مذهبی را دنبال نماید.

وی پس از اتمام دوران متوسطه در سال 1919 جهت ادامه تحصیل در رشته فلسفه وارد دانشگاه سوربن شد و در سال 1925 به دریافت لیسانس نائل آمد. او سپس در سال 1926 گواهی نامه عالی فلسفه و در سال 1928 دیپلم مدرسه پژوهش های عالی دانشگاه پاریس را کسب کرد.

کربن در طی این سال ها توانست زبان های کلاسیک اروپایی، عربی و فارسی را به خوبی بیاموزد و تا آنجا پیش رفت که حتی زبان پهلوی را فراگرفت.

آراء و اندیشه های کربن در این دوران- که در واقع اساسی ترین و بنیادی ترین دوران شکل گیری شخصیت فکری او بود- تحت تاثیر چهار حوزه فکری قرار داشت که سه حوزه آن در غرب و جهان مسیحیت سامان یافته بود اما حوزه چهارم ریشه در شرق و جهان اسلام داشت.

علاقه‌مندان برای حضور در این نشست می‌توانند از ساعت 17 روز شنبه 8 اردیبهشت به سرای کتاب واقع در خیابان انقلاب اسلامی، بین خیابان فلسطین و برادران مظفر جنوبی، شماره 1080 طبقه منفی دو مراجعه کنند.

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: