کد خبر: 34549
تاریخ انتشار: شنبه, 29 ارديبهشت 1397 - 11:17

داخلی

»

اخبار کتاب

نابرابری های جنسیتی در دنیای ادبیات

کتاب های نویسندگان زن ارزانتر از نویسندگان مرد است

منبع : لیزنا
بر اساس گزارشی در گاردین، یک مطالعه در ایالات متحده نشان داد که کتاب های نویسندگان زن با قیمت بسیار پایین تری از نویسندگان مرد به فروش می رسند.
کتاب های نویسندگان زن ارزانتر از نویسندگان مرد است

به گزارش لیزنا به نقل از گاردین، شاید برای اثبات اینکه در ادبیات جهانی نیز مانند هر زمینه دیگری نابرابری جنسیتی وجود دارد نیاز به تحقیق نباشد، اما بررسی های اخیر در کالج «کوئینز» در نیویورک یکی از جنبه های این نابرابری را با آمار و ارقام دقیق نشان می دهد.

بر اساس یک تحقیق انجام شده توسط «دانا بت واینبرگ»، جامعه شناس و «آدام کاپلنر»، ریاضیدان قیمت بیش از 2 میلیارد کتاب منتشر شده در آمریکای شمالی، در سال های 2002-2012 مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج حاصل این تحقیق نشان می دهد که در جریان اصلی چاپ و نشر، قیمت کتاب های نویسندگان زن 45 درصد کمتر از قیمت کتاب های نویسندگان مرد است.

به گفته گاردین، حتی با درنظر گرفتن دیگر پارامترهای تاثیرگذار در قیمت کتاب ها (مانند بالا بودن قابل توجه تعداد نویسندگان زن در نوشتن گونه هایی از کتاب ها که عموما قیمت پایین تری دارند) و دیگر عوامل، قیمت کتاب های نویسندگان مرد 9 درصد بالاتر نشان داده می شود.

«واینبرگ» یکی از این محقیق به گاردین ابراز داشت که هرچند این رقم می تواند برای ژانرهای مختلف متفاوت باشد اما مشخص شدن چنین سطح بالایی از تفاوت قیمت ها (به طور میانگین) حیرت آور است.

واضح است که برای اظهار نظر صحیح تر در مورد این مسئله، باید تحقیقات در این زمینه رشد کنند و به مناطق مختلف جغرافیایی گسترش یابند. اما به هر حال بر اساس همین داده ها نیز حرف زیادی برای گفتن وجود دارد!

مترجم: زهرا شریفی

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: