کد خبر: 33291
تاریخ انتشار: شنبه, 28 بهمن 1396 - 14:06

داخلی

»

اخبار کتاب

به مناسبت روز زن

افتتاح یک کتابفروشی که فقط کتاب های نویسندگان زن را می‌فروشد

منبع : لیزنا
انتشارات پنگوئن با همکاری شرکت پخش کتاب واتراستونز برای روز جهانی زنان یک کتابفروشی موقت در شرق لندن افتتاح می‌کنند که تنها کتاب‌های نویسندگان زن را به فروش می‌گذارد.
افتتاح یک کتابفروشی که فقط کتاب های نویسندگان زن را می‌فروشد

به گزارش لیزنا به نقل از گاردین، انتشارات پنگوئن با افتتاح یک کتابفروشی در شرق لندن که تنها کتاب‌های نویسندگان زن را می‌فروشد، در تقابل با نویسندگان مرد مانند جیمز جویس و مارتین آمیس، به نویسندگان زن مثل ویرجینیا ولف و مارگارت آتوود توجهی مثبت دارد.

کتابفروشی موقت «مثل یک زن» از 5 تا 9 مارس در خیابان ریوینگتون در شوردیچ برای بزرگداشت روز زن و صد سالگی قانون نمایندگی مردم که به اهدای حق رای به زنان منجر شد، فعالیت خواهد کرد. به گفته پنگوئن این کتابفروشی کتاب‌های بیش از 200 نویسنده زن را برای «جشن استمرار زنانی که برای تغییر مبارزه کردند: آنها که جنگیدند، مخالفت کردند، شورش کردند و #مثل یک زن فریاد زندند» عرضه می کند.

با همکاری با واتراستونز، این کتابفروشی، عناوین را بر اساس تاثیر نویسندگان بر فرهنگ، تاریخ یا جامعه تقسیم می‌کند. مجموعه های این کتابفروشی «خواندنی‌های اساسی فمینیستی»، «الهام‌بخش برای مخاطب جوان» «زنان آینده‌ساز» و «تغییردهندگان» خواهد بود.

نویسندگانی که آثارشان به فروش می‌رود شامل مالوری بلکمن، جکلین ویلسون و النا فاویلی و فرانچسکا کاولی، مولفان داستان‌های خوب برای دختران خوب می‌شود. نام‌های ادبی مانند کیت اتینکسون و الف شفق کنار نویسندگان کلاسیک مانند آن فرانک و مری ولفاستونکرافت در طبقه‌های کتابفروشی قرار می‌گیرند.

زینب جوما، مدیر فعالیت‌های خلاق انتشارات پنگوئن به گادرین گفت: شنیده شدن و جدی‌گرفته شدن صدای زنان کلید برابری جنسی است و با کتابفروشی «مثل یک زن»، ما فضایی برای انعکاس و تقدیر از این صداها را ایجاد می‌کنیم. ما در حال ایجاد فضایی هستیم که خوانندگان می‌تواند نویسندگان فوق‌العاده، فعالان و جریان‌سازان الهام‌بخش برای پیشرفت را بشناسند و مثل یک زن تغییر ایجاد کنند.»

مجموعه‌ای از رویدادهای ادبی در این کتابفروشی برگزار می شود که درآمد آنها به کمیته زنان آرامش اهدا خواهد شد. مشتریان همچنین می‌توانند هزینه کتاب‌ها را به خیریه‌ای که به قربانیان خشونت خانگی در لندن کمک می‌کند، اهدا کنند.

لوسی گرینجر، مدیر فستیوال‌های واتراستونز به گاردین گفت: ایجاد یک کتابفروشی خاص و فضایی که به صدای همه زنان، تجربه‌ها و ایده‌ها تعلق دارد، بسیار هیجان انگیز است.

مترجم: ونداد ذوقی

برچسب ها :
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: