کد خبر: 35966
تاریخ انتشار: شنبه, 06 مرداد 1397 - 11:53

داخلی

»

اخبار کتاب

زبان فارسی در مدارس سنگال آموزش داده می‌شود

منبع : لیزنا
در دیدار عصمتی، رایزن فرهنگی ایران با ابراهیم جوپ، رییس دانشگاه شیخ آنتادیوپ داکار بر ضرورت آموزش زبان فارسی در مدارس سنگال تأکید شد.
زبان فارسی در مدارس سنگال آموزش داده می‌شود

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سید حسن عصمتی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در سنگال با ابراهیم جوپ، رییس دانشگاه شیخ آنتادیوپ داکار دیدار و پیرامون ارتباطات دانشگاهی ایران و سنگال بویژه وضعیت دپارتمان زبان، ادبیات و تمدن پارسی گفت‌وگو کرد.

عصمتی با اشاره به راه‌اندازی کلوب فارسی در یکی از مدارس سنگال، آمادگی خود را جهت تقویت آموزش زبان فارسی در دانشگاه داکار اعلام کرد.

ابراهیم جوپ در سخنانی با تأکید بر ضرورت آموزش تمدن و فرهنگ ایرانی در مجامع دانشگاهی سنگال اظهار کرد: افتتاح کلوب فارسی در مدارس سنگال گامی بسیار مهم برای آینده دپارتمان زبان، ادبیات و تمدن پارسی است.

رییس دانشگاه شیخ آنتادیوپ داکار آمادگی این دانشگاه را برای بهره‌گیری از ظرفیت دانشجویان سنگالی که در ایران مدرک دکترای زبان فارسی را گرفته‌اند، اعلام کرد.

در این دیدار، ابوذر فاروقی، نفر دوم سفارت و ندیمی، استاد اعزامی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و خانم عطایی استادیار فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی حضور داشتند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: