کد خبر: 35996
تاریخ انتشار: شنبه, 06 مرداد 1397 - 16:39

داخلی

»

اخبار کتاب

سخنان رئیس بنیاد سعدی در خصوص اهمیت گسترش زبان فارسی در جمع سفیران کشور

منبع : لیزنا
رئیس بنیاد سعدی در همایش «روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور» با محوریت موضوع گسترش هدفمند دیپلماسی عمومی و ارتباطات خارجی، در خصوص اهمیت گسترش زبان فارسی در جهان و فعالیت های انجام شده از سوی بنیاد سعدی در این حوزه سخن گفت.
سخنان رئیس بنیاد سعدی در خصوص اهمیت گسترش زبان فارسی در جمع سفیران کشور

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی بنیاد سعدی، غلامعلی حدادعادل، رئیس بنیاد سعدی در «همایش روسای نمایندگی های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور» به همراه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رییس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به بیان اهمیت گسترش فعالیت های فرهنگی در خارج از کشور و استفاده از این ابزار دیپلماسی برای معرفی بهتر ایران به مردم جهان و  مقابله به ایران هراسی و اسلام هراسی در خارج از مرزهای ایران سخن گفتند.

رییس بنیاد سعدی با بیان اینکه تا پیش از تاسیس بنیاد سعدی، نهادهایی در حد یک اداره کل، برای گسترش زبان فارسی در خارج از کشور فعالیت می کردند اما  این فعالیت ها برای حجم عظیم نیازها و اهمیت گسترش زبان کفایت نمی کرد، گفت: موسساتی شبیه بنیادسعدی از بیش از 50 سال پیش فعالیت خود را برای گسترش زبانشان در خارج از مرزهای جغرافیایی شروع کرده اند و کشورهایی مانند آلمان با موسسه گوته، فرانسه با موسسه آلیانس، چین با موسسه کنفوسیوس، ایتالیا با موسسه دانته و اسپانیا با سروانتس با استفاده از علم آموزش زبان دوم و روشهای نوین جهانی در آموزش زبان فعالیت می کنند، بنابراین ضرورت وجود یک بنیاد مجزا برای زبان فارسی به خوبی مشخص است.

حدادعادل به کتاب های آموزش زبان فارسی به روش استاندارد جهانی که توسط بنیاد سعدی تالیف شده اشاره کرد و گفت: بسیار نیازمند تالیف کتاب های آموزشی برای خارج از کشور بودم و برهمین اساس ابتدا  آموزش زبان فارسی را در قالب استاندارد آموزش زبان دوم مشخص کردیم و براساس آن در حال تالیف کتاب ها در سطح های مختلف هستیم و تاکنون بیش از 12 جلد آن به چاپ نهایی رسیده و تعدادی زیر چاپ است.

وی با بیان اینکه در حوزه آموزش زبان فارسی در فضای مجازی نیز فعالیت های شروع شده و در حال انجام است، گفت: چندین نرم افزار برای این کار تهیه کرده ایم که علاقه مندان در سراسر جهان می توانند از طریق تلفن همراه مورد استفاده قرار دهند. همچنین با توجه به اهمیت تربیت مدرسان خبره و کاردان، می خواهیم در کنار آموزش زبان در فضای مجازی، آموزش تربیت مدرسان را در این حوزه داشته باشیم.

وی از سفرای کشورمان خواست تا بر امر آموزش زبان فارسی در کشورهای حوزه ماموریتشان توجه ویژه تری داشته باشند و با ارتباط مستقیم با بنیاد سعدی، نیازمندها و ضرورت های موجود را اعلام کنند و در اجرای برنامه های بنیاد سعدی در خارج از کشور همراهی و همکاری داشته باشند.

در این نشست دوستانه، سفرای حاضر در جلسه، سوالات و نظرات خود را درباره بنیاد سعدی بیان کردند و حدادعادل به آنها پاسخ گفت.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: