کد خبر: 36037
تاریخ انتشار: دوشنبه, 08 مرداد 1397 - 14:33

داخلی

»

اخبار کتاب

نیکنام حسینی پور

مفاخر ایران باید شناسایی و معرفی شوند

منبع : لیزنا
نیک نام حسینی پور: مفاخر ایران باید برای نسل جوان و جدیدی که دارند فعالیت می کنند شناسایی و الگوسازی شوند. 
مفاخر ایران باید شناسایی و معرفی شوند

بدر حاشیه مراسم تجلیل از مرتضی آخوندی، نیک نام حسینی پور، مدیر عامل خانه کتاب درمورد برگزاری مراسم تجلیل از مفاخر فرهنگ و نشر به خبرنگار لیزنا گفت: در آستانه چهلمین سال انقلاب اسلامی قرار داریم و در حوزه فرهنگ هم ناشرین و هم نویسندگان و کل چرخه نشر، چه قبل و چه حین انقلاب و بعد از آن زحمات بسیاری کشیده شده است و بعضی جاها شاید این زحمات نادیده گرفته شده اند. یکی از وظایف ما شناسایی و معرفی این افراد در چهلمین سال انقلاب اسلامی است. جناب آقای آخوندی نیازی به معرفی ندارد و خودش معرف همه است و درواقع ما خودمان را به ایشان می چسبانیم. مفاخر ایران باید برای نسل جوان و جدیدی که دارند فعالیت می کنند شناسایی و الگوسازی شوند. ما در این راستا برنامه ریزی کردیم که در سال 97 که مزین به چهلمین سال انقلاب است، برنامه های متفاوتی اجرا کنیم که یکی از آنها نشست بزرگداشت مفاخر است.

وی افزود: با همکاری تشکل های نشر، افرادی را شناسایی کرده ایم و به خانواده بعضی از آنها در روز قلم سرکشی کردیم. خدمت آقایان چیتچیان، پرویز خرسند و ابراهیمی و هفته گذشته خدمت صاحب انتشارات محجوب رسیدیم. حضرت آقای آخوندی از آنهایی بوده که سابقه نشر انتشارت او به دهه 20 که افکار مارکسیستی در ایران بسیار رونق داشت، برمی گردد. در آن وادی و حکومتی که حس ناسیونالیستی قوی بود و در حوزه اسلام قلم زدن همت می خواست، امثال آقای آخوندی و پدرشان می توانستند این کار را سال ها انجام داده اند. ما وظیفه خود دانستیم که بزرگداشتی برای ایشان بگیریم که بتوانیم از خدمات ایشان و خدمات پدر بزرگوارشان تجلیل کنیم.

حسینی پور در خصوص برنامه های آتی خانه کتاب گفت: ما علاوه بر امسال که چهلمین سال انقلاب اسلامی است، در سال‌های آینده نیز یکی از وظایف خانه کتاب این است که بزرگان حوزه نشر اعم از ناشر و نویسنده و غیره را شناسایی و مورد تجلیل قرار دهیم. سیاست های جدید ما این است که این برنامه صرفا در تهران تمرکز نداشته باشد و در شهرستان ها و مراکز استان ها نیز با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چنین برنامه هایی را اجرا کنیم.

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: