کد خبر: 31450
تاریخ انتشار: دوشنبه, 15 آبان 1396 - 17:22

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

ستاد خبری ۲۵

برنامه استان یزد برای هفته کتاب اعلام شد

منبع : لیزنا
 استان یزد در طی روزهای هفته کتاب برای افزایش توجه مردم این استان به کتاب و کتابخوانی تلاش می‌کند.
برنامه استان یزد برای هفته کتاب اعلام شد

به گزارش لیزنا (ستاد خبری بیست و پنجمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران)، از روز بیستم آبان‌ماه در استان یزد در شهرستان‌های مروست، میبد، ابرکوه، بافق، بهاباد، مهریز، اردکان و یزد برگزار خواهد شد، در میبد انتخابات انجمن اهل قلم در این هفته انجام می‌شود. موسسه یادداشت نو از نویسندگانی که خارج از یزد سکونت دارند، دعوت خواهد کرد.

 در هفته کتاب در شهر بافق با نویسندگان اهل قم نشست‌هایی برگزار خواهد شد، همچنین جلسات نقد و بررسی حوزه کتاب و جشن امضای کتاب در شهرستان یزد توسط موسسه چهارباغ هنر، کتابسرای ملک، موسسه هرمان و یارمان برپا می‌شود.

 21 آبانماه به کتاب، فضای مجازی و رسانه دیجیتال اختصاص دارد. در طول این هفته در کلیه شهرستان‌ها فعالیت‌های تبلیغاتی، اطلاع‌رسانی و فضاسازی سیما ومنظر شهری با موضوع کتاب و کتابخوانی صورت می‌گیرد.موسسه یادداشت نو در شهرستان یزد از هنرمندان گرافیک جهت خلق طراحی پوستر خلاقانه در مورد کتابخوانی و استفاده از آثار برگزیده در تبلیغات شهری دعوت خواهد کرد، همچنین این موسسه در این هفته نشریه کتاب و کتابخوانی را به چاپ می‌رساند. در کلیه شهرستان‌ها شعارهای متنوع با موضوع اهمیت کتابخوانی در سربرگ مکاتبات اداری درج خواهد شد.

 در هفته کتاب در کلیه شهرستان‌های یزد پیامک گرامی‌داشت هفته کتاب و معرفی کتاب ارسال خواهد شد. موسسه صفیر صبای یزد در شهرستان یزد سامانه کتاب کودک را تاسیس خواهد کرد.

 در 22 آبان‌ماه روز کتاب و جامعه آغاز می‌شود. در این هفته موسسه انتشاراتی سیمای خاتم در شهرستان خاتم افتتاح خواهد شد. همچنین از مولفین بهابادی شهرستان بهاباد تقدیر می شود. موسسه سادداشت نو در شهرستان یزد، شبی با بزرگان فرهنگ و هنر و شخصیت‌های مطرح یزد را جهت معرفی کتاب مورد علاقه خود و اجرای بخشی از آن برگزار می‌کند. این موسسه در یکی از مراکز خرید یا یکی از پارک‌های سطح شهر کتاب نذر کرده و بین مخاطبان توزیع خواهد کرد. نمایشگاه کتاب‌های تخصصی نویسندگان ابرکوهی با همکاری ناشران در شهرستان ابرکوه برپاخواهد شد.

23 آبان‌ماه به کتاب، کودک و نوجوان و خانواده اختصاص دارد، موسسه یادداشت نو در شهرستان یزد دانش‌آموزان کتابخوان را معرفی و به آنها جوایزی اهدا خواهد کرد. در شهرستان یزد در کلیه کافه‌ها، کتاب‌فروشی‌ها و صدا و سیما، کافه دانایی برپا می‌شود. در کلیه شهرستان‌های این استان مراکز فرهنگی، مدارس، مساجد، بیمارستان‌ها و کافه کتاب‌ها، کتاب اهدا خواهند کرد. در شهرستان اشکذر باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان ثبت خواهد شد. مسابقه نقاشی با عنوان یار مهربان همچنین کارگاه تصویرگری در شهرستان تفت برگزار خواهد شد.

 روستای دوستدار کتاب رئیس آباد در ابرکوه باشگاه کتاب‌خوانی با حضور مسئولین فرهنگی برگزار خواهد کرد. در استان یزد جام باشگاه‌های کتابخوانی برگزار خواهد شد. موسسه یادداشت نو در شهرستان یزد دانش‌آموزان کتاب‌خوان را معرفی و به آنها جایزه اهدا خواهد کرد. نشست بانوان در خصوص نقش کتاب در سلامت بانوان در شهرستان اردکان برگزار خواهد شد. سامانه کتاب کودک و نوجوان توسط موسسه صفیر صبای یزد در این هفته تاسیس خواهد شد. موسسه یادداشت نو در شهرستان یزد از نویسندگان و شاعران برجسته جهت حضور در مدارس دعوت خواهد کرد.

 چهارشنبه 24 آبانماه، اداره کتابخانه‌های عمومی و آموزش و پرورش در شهرستان‌های اردکان، خاتم، تفت، ابرکوه و مروست جلسه هم‌اندیشی با کتابداران را برگزار خواهند کرد. در شهرستان ابرکوه مسئولین جهت بازدید و تقدیر ازپرسنل کتابخانه‌ها حضور خواهند داشت. در این هفته به مراجعین حضوری به کتابخانه‌ها  با همکاری نهاد کتابخانه‌های عمومی استان، عضویت رایگان اهدا خواهد شد.

 در روز 25 آبان‌ماه، در کلیه شهرستان‌ها در هفته کتاب از فعالان و خادمان فرهنگ مکتوب و نشر تقدیر خواهد شد. موسسه یادداشت نو یزد در این شهرستان، کتاب‌های چاپ شده از نویسندگان و شاعران و یزدی را به صورت دو صفحه‌ای با فرمت روزنامه، چاپ و در سطح شهر توزیع خواهد کرد. موسسه یادداشت نو در شهرستان یزد به برخی از مشاغل قفسه همراه کتاب اهدا خواهد کرد. همچنین موسسه یادداشت  نو جشن هفته کتاب با الگوی جشن نیکوکاری برگزار خواهد کرد که در آن به مردم، مدارس و بهزیستی‌های شهرستان یزد کتاب اهدا خواهد شد. در این هفته در کلیه شهرستان‌ها طرح کتابگردی اجرا خواهد شد.

 در روز 26 آبان‌ماه، در شهرستان‌های میبد، خاتم، اشکذر، تفت، ابرکوه، بهاباد و مهریز نشست رونمایی از کتاب برگزار خواهد شد. در شهرستان‌های مروست، میبد و ابرکوه مسابقات فرهنگی در حوزه کتاب برگزار خواهد شد. شهرستان خاتم با همکاری ستاد اقامه نماز مسابقه کتابخوانی با موضوع نماز برگزار خواهد کرد.

 در ادامه برنامه‌های این روز، موسسه یادداشت نو در شهرستان یزد گردهمایی خاطره‌نویسی از نخستین تجربه کتابخوانی و حضور در یک کتابخانه را برگزار خواهد کرد. همچنین این موسسه در شهرستان یزد بسته‌های کتاب را خانه به خانه در یک محل شناسایی شده و یکی از میادین یزد به صورت نمادین، پخش خواهد کرد. در این هفته در شهرستان اردکان کتاب‌های تالیف بانوان در زمینه دفاع مقدس بررسی خواهد شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: