کد خبر: 22886
تاریخ انتشار: یکشنبه, 18 بهمن 1394 - 14:43

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

235 نشست کتابخوان مدرسه ‌ای در کشور برگزار شد

معاون توسعه کتابخانه‌ ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه‌ های عمومی کشور از آمار و جزئیات برگزاری دویست و سی و پنج نشست کتابخوان مدرسه ‌ای، از هجدهم مهر تا پایان دی ‌ماه سالجاری خبر داد.
 235 نشست کتابخوان مدرسه ‌ای در کشور برگزار شد

 

به گزارش لیزنا، محمد اله ‌یاری فومنی، معاون توسعه کتابخانه ‌ها و کتابخوانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور با اشاره به جزئیات برگزاری این نشست‌ها اظهار داشت: در نشست ‌های کتابخوان مدرسه ‌ای ویژه کودکان پیش‌ دبستانی و دبستانی 6 ارائه کننده و در نشست ‌های مقاطع راهنمایی و متوسطه نیز هشت نفر شامل؛ 5 دانش ‌آموز، 2 کتابدار و یک کادر آموزشی در مدت زمان 10 دقیقه کتاب‌ های مورد نظرشان را برای حاضرین معرفی می‌ کنند.

 

وی در ادامه اضافه کرد: همچنین به هر یک ازشرکت‌ کنندگان نشست ‌های کتابخوان مدرسه‌ ای در تمامی گروه ‌های سنی کتابی مناسب رده سنی ‌شان اهداء و در پایان نمایشگاهی از کتاب‌ های ارائه شده برگزار می‌ شود.

 

اله ‌یاری با اشاره به برگزاری اولین نشست در روز شنبه هجدهم مهر در مجتمع آموزشی سادات موسوی تهران، افزود: تاپایان دی ‌ماه سالجاری و در مجموع پس از گذشت بیش از سه ماه و نیم از آغاز برگزاری سلسله نشست ‌های کتابخوان مدرسه ‌ای،1745 نفر در دویست و سی و پنج نشست شرکت کرده ‌اند که 2 نشست در مهر ماه، 10 نشست در آبان ماه‌، 55 نشست در آذر و 78 نشست در دی ماه 94 در سراسر کشور برگزار شده است.

 

معاون توسعه کتابخانه ‌ها و کتابخوانی نهاد در ادامه با اشاره به سایر آمارهای سلسله نشست‌ های کتابخوان مدرسه ‌ای، عنوان کرد: به همراهِ حضور 79 درصدی دانش ‌آموزان در این نشست ‌ها، کتابداران، مربیان و معلمان آموزشی نیز به ترتیب با 11و 9 درصد، در رده ‌های بعدی شرکت در نشست ‌های کتابخوان مدرسه ‌ای هستند.

 

وی همچنین با اشاره به موضوعات کتاب‌ های ارائه شده در این نشست؛ ادبیات، دین و تاریخ را به ترتیب با 49، 22 و 7 درصد به عنوان موضوعات پرطرفدار از سوی ارائه ‌دهندگان در این نشست معرفی کرد و دانش ‌آموزان دوره ابتدایی و متوسطه را مشترکاً با سی و هشت درصد، پرشمارترین شرکت ‌کننده بر حسب مدرک تحصیلی عنوان کرد.

 

اله ‌یاری در بخش دیگری از صحبت ‌هایش با اشاره به استان‌ های برگزار کننده نشست‌ کتابخوان مدرسه ‌ای؛ اعلام کرد: استان‌ های خراسان ‌جنوبی با 29،  تهران با 27، لرستان با 22 و هرمزگان با 21 نشست، در رده ‌های اول تا چهارم برگزاری سلسله نشست ‌های کتابخوان مدرسه ‌ای قرار گرفته‌ اند و استان ‌های مرکزی، گلستان، چهارمحال و بختیاری، یزد، اصفهان، آذربایجان ‌غربی و مازندران نیز رتبه ‌های بعدی را در اختیار دارند.

 

معاون توسعه کتابخانه ‌ها و کتابخوانی نهاد در پایان با اشاره به عناوین پرتکرار کتاب‌ های ارائه شده در سلسله نشست‌ های کتابخوان مدرسه ‌ای گفت: کتاب ‌های «قصه ‌های خوب برای بچه ‌های خوب» نوشته مرحوم مهدی آذریزدی با 23 ارائه، «شازده کوچولو» نوشته آنتوان دوسنت ‌اگزوپری با 18 ارائه، «من زنده ‌‌ام» نوشته معصومه آباد با 13 ارائه، «مثل ‌ها و قصه ‌هایشان» نوشته مصطفی رحماندوست و «دختر شینا» نوشته بهناز ضرابی ‌زاده با 10 ارائه پرتعدادترین عناین ارائه شده در این نشست‌ها بوده است.

 

گفتنی است، سلسله نشست ‌های کتابخوان مدرسه ‌ای ویژه کودکان و نوجوانان با اهدافی همچون: ایجاد فضای شاد و مفرح برای کودکان به ‌منظور انس بیشتر با کتاب و مطالعه، علاقه ‌مندسازی کودکان به مطالعه کتاب ‌های مفید معرفی ‌شده، زمینه ‌سازی عادت به مطالعه در کودکان و معرفی کتاب ‌های مناسب و پرمخاطب حوزه کودک در مراکز پیش‌ دبستانی، دبستان‌ ها، مدارس راهنمایی و دبیرستان ‌های سراسر کشور برگزار می ‌شود.

برچسب ها :
حامی
|
Iran
|
1394/12/11 - 09:41
0
0
تبریک به همکار محترم واحد فرهنگی اداره کل کتابخانه های عمومی لرستان یک بار هم اسم استان لرستان رو توی کارهای فرهنگی برگزار شده جز استان های برتر دیدیم.
کتابدار
|
Iran
|
1394/11/19 - 12:51
2
1
بالاخره لرستان در رده سوم کشوری قرار گرفت واین نشانه تلاش کتابداران عزیز این استان می باشد تبریک
هرمزگانی
|
Iran
|
1394/11/19 - 07:36
2
0
زند باید کتابخانه های هرمزگان که در رنکینگ بودند
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: