کد خبر: 24568
تاریخ انتشار: شنبه, 29 خرداد 1395 - 09:26

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد:

کتابخانه‌های یزد نیازمند توجه بیشتر برای ارتقاء سطح کیفی است

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد در دیدارهایی جداگانه، با مدیرکل جدید امور شهری و روستایی استانداری و سرپرست جدید فرمانداری یزد دیدار و گفتگو کرد. وی در این دیدارها خواستار توجه بیشتر به وضعیت کیفی کتابخانه‌های عمومی استان شد.
کتابخانه‌های یزد نیازمند توجه بیشتر برای ارتقاء سطح کیفی است

 

به گزارش لیزنا، در این دیدارها، ابتدا محسن رفیعی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان یزد گزارشی از وضعیت کتابخانه‌ها این شهرستان ارائه کرد و به تشریح برنامه‌های آتی اداره متبوع خود پرداخت.

رقیه دوست فاطمی‌ها نیز ضمن تبریک انتصاب شاکری و سالاری در سمت‌های جدید، خواستار تعامل و همکاری همه دستگاه‌های ذیربط در استان برای رشد و بالندگی هرچه بیشتر کتابخانه‌ها شد.

وی با بیان اینکه وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان یزد از نظر شاخص‌های کمی در کشور مطلوب است، ادامه داد: هرچند در بیشتر شاخص‌های کتابخانه‌ای در جایگاه نخست کشور قرار داریم، ولی کیفیت فضاهای فیزیکی کتابخانه‌ها مطلوب نیست و نیازمند صرف هزینه بیشتر برای بهسازی و شاداب‌سازی این فضاهای فرهنگی به منظور ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم هستیم.

محمود شاکری شمسی، مدیرکل جدید امور شهری و روستایی استانداری و فرماندار سابق یزد نیز در دیدار با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان و همکاران وی، کتابخانه‌ها را مراکز مهم علمی و فرهنگی در شهرها و روستاها دانست و آمادگی خود را برای همکاری بیش از پیش با مجموعه کتابخانه‌ها اعلام کرد.

مصطفی سالاری، فرماندار جدید یزد نیز در دیدار با دوست فاطمی‌ها، با اشاره به نقش‌آفريني خيّران در توسعه فضاهاي كتابخانه‌ای عنوان داشت: دستگاه‌هاي دولتي بايد تسهيل‌گر فعالیت‌ خیران در حوزه کتابخانه‌سازی باشند و شرایط حضور آنان را در این بخش فراهم کنند.

وی از آمادگي فرمانداري يزد براي همكاري در زمينه ارتقاي سرانه مطالعه و شاخص‌هاي كمي  و كيفي كتابخانه‌هاي عمومي خبر داد.

 

گفتنی است که در این دیدارها که در دفتر مدیرکل شهری و روستایی استانداری و فرماندار یزد برگزار شد، در خصوص تفاهم‌نامه جدید نهاد کتابخانه‌های عمومی و سازمان شهرداری‌های کشور با محوریت پرداخت نظام‌مند سهم نیم درصد شهرداری‌ها به کتابخانه‌های عمومی، بحث و تبادل نظر شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: