کد خبر: 24931
تاریخ انتشار: شنبه, 16 مرداد 1395 - 14:20

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

با حضور مدیر کل کتابخانه های عمومی فارس انجام شد

افتتاح کتابخانه عمومی صفیه خضری شهر اِوَز

منبع : لیزنا
کتابخانه عمومی بانو صفیه خضری شهرستان اوز در مراسمی با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان لار و جمعی از مسئولان و معتمدان شهر افتتاح شد.
افتتاح کتابخانه عمومی صفیه خضری شهر اِوَز

 به گزارش لیزنا، دکتر سعیده ابراهیمی، در این مراسم از کتابخانه صفیه خضری به عنوان یکی از جلوه های فرهنگی نام برد و از اینکه خیرین این کتابخانه در کنار مدرسه سازی به فکر توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی بوده اند، تقدیر و تشکر کرد. وی همچنین خدمات نیکوکاران اوز را که در امور خیر به ویژه آموزش و فرهنگ در سطح استان و کشور مطرح اند، ستود.

 

مدیرکل کتابخانه های عمومی همچنین بیان داشت: با ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی می توان به شناخت از خود و جامعه رسید که به دنبال آن توسعه همه جانبه محقق خواهد شد. وی افزود: در جامعه انسان های ثروتمند زیادی وجود دارند؛ اما ثروتمندی که به فکر آبادانی و توسعه همه جانبه باشد و در زمینه فرهنگی سرمایه گذاری کند، کمتر یافت می شود و باید از این گونه افراد قدردانی شود. ما باید سپاسگزار افرادی مانند عبدالحمید خضری باشیم و در کنار آن برای کتابخوان کردن کودکان برنامه ریزی کنیم که به اعتقاد من تأسیس کتابخانه در جوار مدرسه و عضویت بیش از ۵۰۰ نفر از کودکان در این کتابخانه یکی از اقدامات شایان توجه در این راستاست.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اظهار داشت: پس از افتتاح این کتابخانه برای تجهیز و توسعه این کتابخانه نیز اقدام خواهد شد.

 

رئیس کتابخانه های عمومی لارستان نیز در ادامه این مراسم با تشکر از حضور مدیرکل و تقدیر از خدمات فرهنگی عبدالحمید خضری و کتابداران این کتابخانه، مردم اوز را در امور فرهنگی سرآمد دانست.

معتمدیان دایر شدن بیش از شش ایستگاه مطالعه کتاب در شهر اوز به همت کتابخانه بانو وکودک و نوجوان عصر اوز را از دیگر شاخص های این بخش برشمرد و افزود: در شهرستان لارستان ۱۳ کتابخانه فعال زیر نظر اداره کتابخانه های این شهرستان وجود دارد و ۴ ساختمان نیز با پیشرفت بالای ۵۰ درصد در دست ساخت است که لازم است از این پس برای استفاده بهینه از این کتابخانه ها برنامه ریزی کرده و سرانه مطالعه در منطقه را بالا ببریم.

در پایان این مراسم با اهدای لوح به عبدالحمید خضری به نیابت از بانیان خیر تقدیر شد. 

 

لازم به ذکر است کتابخانه بانو صفیه خضری با همت برادران خضری ساخته شده است و افتتاح آن از برنامه های ویژه هفته دولت بود که به دلیل حضور نداشتن بانی کتابخانه در هفته دولت، مراسم افتتاح آن زودتر انجام شد.

کتابدار شیراز
|
Iran
|
1395/05/18 - 09:12
1
8
افتتاح کتابخانه بدون امکانات اولیه فاجعه است.بجای افتتاح کتابخانه بقیه را بازسازی و تجهیز کنید.
حامد
|
Iran
|
1395/05/17 - 16:51
13
0
از تلاش های ارزشمند مدیر کل تشکر می نماییم
جمعی از کتابداران شیراز
خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: