کد خبر: 25332
تاریخ انتشار: دوشنبه, 12 مهر 1395 - 10:21

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

افتتاح کتابخانه روستایی ابوریحان در شهرستان ری

منبع : لیزنا
 کتابخانه ابوریحان در روستای ده خیر شهرستان ری با حضور فرماندارشهرستان ومدیر کل امور کتابخانه های نهاد کتابخانه های عمومی کشور ومدیرکل کتابخانه های استان تهران و دیگر مسئولین شهرستان افتتاح شد.
افتتاح کتابخانه روستایی ابوریحان در شهرستان ری

 به گزارش لیزنا، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ری، در استان تهران، گفت: کتابخانه عمومی ابوریحان روز یکشنبه 11 مهر، با حضور دکتر جمالی پور فرماندار ویژه شهرستان ری، احمدخانی مدیر کل امور کتابخانه های نهاد کتابخانه های عمومی کشور، علی نیکنام مدیر کل کتابخانه های عمومی استان تهران ، علی اکبر قربانی رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان ری، ایمان قربانی بخشدار قلعه نو، موسوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و علی سعادتمند دهیار روستای ده خیر و دانش آموزان مدارس و کتابداران و مردم روستا افتتاح شد.

 

در این مراسم دکتر جمالی پور فرماندار و رئیس انجمن کتابخانه های شهرستان ضمن افتتاح و بازدید از بخش های مختلف این کتابخانه با تاکید بر ترویج فرهنگ کتابخوانی و مطالعه بر ضرورت گسترش فضاهای کتابخانه ای در مناطق روستایی تاکید کرد.

وی ضمن قدردانی از دهیاری روستا و اداره کتابخانه ها جهت اهدا ، تجهیز و راه اندازی این کتابخانه در خصوص گسترش این کتابخانه ها درمناطق روستایی خواستار همکاری بخشداران و دهیاران شهرستان با اداره کتابخانه ها شد.

 

در ادامه احمد خانی مدیرکل امور کتابخانه های نهاد کتابخانه های عمومی کشور با تاکید براین موضوع که سال 95 از سوی دبیرکل نهاد به عنوان سال ملی خواندن نامگذاری شده ترویج کتابخوانی در روستاها را امری مهم و حیاتی برشمردندو همکاری تمام دستگاهها را خواستار شدند.

همچنین علی نیکنام مدیر کل کتابخانه های عمومی استان تهران نیز با تشکر از پیگیریهای بعمل آمده از سوی اداره کتابخانه ها و بخشداری و دهیاری در این امر خداپسندانه در خصوص راه اندازی کتابخانه های جدید در مناطق روستایی در سطح این شهرستان و استان تهران اعلام آمادگی کرد.

در پایان قربانی رئیس اداره کتابخانه های شهرستان ری با ارائه گزارشی درباره مشخصات کتابخانه روستایی ابوریحان گفت :این کتابخانه با زیربنای 143 مترمربع دارای بیش از 3500 جلد کتاب می باشد که بیش از 1000 جلد آن ویژه کودک و نوجوان است.

 

به گفته وی کتابخانه دارای بخشهای ویژه کودک و نوجوان ،مخزن کتاب ،سالن مطالعه و بخش امانت کتاب و بخش مطالعه نشریات و روزنامه بوده و با اعتباری بالغ بر 700 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی افتتاح شده است.

 

قربانی ضمن تشکر از حمایتهای اداره کل کتابخانه های استان و فرمانداری شهرستان خواستار همکاری ارگانهای ذیربط در امر ترویج کتابخوانی در سطح شهرستان شد. 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: