کد خبر: 25673
تاریخ انتشار: یکشنبه, 09 آبان 1395 - 12:52

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

800 میلیون تومان اعتبار برای کتابخانه های شهرستان فردوس

منبع : لیزنا
در سال 95، از محل اعتبارات تملک و دارایی، 800 میلیون تومان برای کتابخانه های شهرستان فردوس ، استان خراسان جنوبی، درنظر گرفته شده است.
800 میلیون تومان اعتبار برای کتابخانه های شهرستان فردوس

به گزارش لیزنا، محمدرضا رضایی، مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی، در جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان فردوس گفت: در سال 93، سهم کتابخانه های عمومی استان از محل اعتبارات تملک و دارایی، یک میلیارد و 85 میلیون تومان بود که امسال این مبلغ فقط برای شهرستان فردوس به 800 میلیون تومان رسیده و سهم کتابخانه های کل استان نیز از محل تملک، 3 میلیارد و 382 میلیون تومان است.

محمدرضا رضایی، با اشاره به اهتمام ویژه مسئولان شهرستان فردوس در حمایت از کتاب و کتابخوانی، گفت: امیدواریم با کلنگ زنی و احداث کتابخانه مرکزی فردوس با همکاری بنیاد علمی آموزشی قلم چی، قدمی مثبت در جهت اعتلای فرهنگ مطالعه در شهرستان برداشته شود.

 

وی با اظهار امیدواری از کلنگ زنی این کتابخانه در ایام بزرگداشت کتاب، کتابخوانی و کتابدار امسال گفت: پس از پیگیری هایی که با بنیاد قلم چی صورت گرفت، در نهایت در تاریخ 10 خرداد ماه تفاهم نامه ای بین اداره کل کتابخانه های عمومی استان و این بنیاد منعقد شد که مطابق آن، بنیاد قلم چی مبلغ یک میلیارد و 500 میلیون تومان برای ساخت کتابخانه مرکزی فردوس تقبل کرده است که قرار است طی دو فاز پرداخت شود.

وی با تأکید بر اینکه کتابخانه ها باید به گونه ای باشند که حتی گردشگران به عنوان یک اثر فاخر از آن دیدن کنند، گفت: چنانچه فضای کتابخانه از استانداردها و مبلمان مناسبی برخوردار باشد، مراجعان را جذب خود می کند.

رضایی ادامه داد: هدف و برنامه اصلی اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان جنوبی در سال جاری، بهسازی و شاداب سازی وضعیت کتابخانه های موجود در استان است که پیرو این مسئله، اخیراً کتابخانه عمومی قائم(عج) فردوس نیز بهسازی شده است.

 

سرپرست فرمانداری شهرستان فردوس نیز در این جلسه، گفت: با قدمت فرهنگی ای که شهرستان دارد، انتظار می رود در شاخص های کتاب و کتابخوانی رتبه بالایی داشته باشد.

 

حسین اسماعیلی با بیان اینکه، ساخت و تجهیز و توجه به مبلمان کتابخانه، مقدمه ای است برای مؤخره ای مهم یعنی تشویق مردم به مطالعه تأکید کرد: توجه به بحث نرم افزاری در حوزه کتاب و کتابخوانی بسیار ضروری است.رئیس انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان فردوس افزود: در بحث نیم درصد سهم کتابخانه ها از درآمدهای شهرداری، شهرداری فردوس پرداختهای مناسبی داشته که قابل تقدیر است.

 

امام جمعه موقت فردوس نیز در این جلسه گفت: ستاد اقامه نماز جمعه، هر هفته اقدام به معرفی کتاب در نماز جمعه می نماید.

حجت الاسلام شهریاری، از آمادگی ستاد اقامه نماز جمعه شهرستان برای برپایی نمایشگاه کتاب در حاشیه نماز جمعه فردوس در برنامه های بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار خبر داد و افزود: پیشنهاد می کنیم اداره کتابخانه های عمومی شهرستان، کتابهای ارزشی ای را به ستاد نماز جمعه معرفی کند تا توسط مبلغان به مردم شناسانده شود.

 

ملیحه اسدی، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فردوس نیز در این جلسه، برگزاری نشست های کتاب خوان در دفتر امام جمعه فردوس به مناسبت عید غدیر خم و در جوار مزار شهدای این شهر به مناسبت هفته دفاع مقدس را از جمله برنامه های اجرا شده ای عنوان کرد که در جلسه گذشته انجمن کتابخانه های فردوس، مصوب شده بود.

ملیحه اسدی در ادامه، ضمن درخواست همکاری از ادارات شهرستان فردوس در برگزاری برنامه های «بزرگداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار» در این شهرستان، برپایی پایگاه اهدای کتاب و برگزاری مسابقه کتابخوانی، نمایشگاه کتاب و نشست های کتاب خوان در اکثر ارگان های شهرستان را از جمله برنامه های اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فردوس در این ایام عنوان کرد.

 

وی ادامه داد: بازدید مدارس از کتابخانه های شهرستان و معرفی کتاب از تریبون نماز جمعه از دیگر برنامه های تدارک دیده شده برای ایام کتاب، کتابخوانی و کتابدار است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: