کد خبر: 27099
تاریخ انتشار: یکشنبه, 10 بهمن 1395 - 23:23

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اجرای فعالیت‌های فرهنگی در کتابخانه‌های استان قزوین

منبع : لیزنا
فعالیت‌های فرهنگی در کتابخانه‌های آبیک، کتابخانه عمومی آیت اله کاشانی اقبالیه توابع و کتابخانه عمومی خواجه نصیرالدین طوسی معلم کلایه از جمله برنامه‌های کتابخانه‌های عمومی استان قزوین است.
اجرای فعالیت‌های فرهنگی در کتابخانه‌های استان قزوین

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان قزوین، رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان آبیک از اجرای فعالیت ها و برنامه‌های فرهنگی متعدد برای مدرسه استثنایی نور شهر آبیک خبر داد.

حبیب اسماعیل خانی اظهار داشت: در راستای اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی برای عموم مخاطبان و همکاری با آموزش و پرورش شهرستان، برنامه‌های مشترکی با مدارس مختلف از جمله مدرسه نور این شهر برگزار می‌شود.

وی افزود: پیرو تفاهم با مدرسه استثنایی نور ، همکار کتابخانه امام رضا (ع) با حضور در جلسه انجمن اولیا و مربیان مدرسه به معرفی کتابخانه عمومی امام رضا (ع) و خدمات آن پرداخت.

اسماعیل خانی در ادامه گفت: در این جلسه عده‌ای به عضویت کتابخانه درآمدند و تعدادی کتاب معین شد تا در جلسات بعدی توسط اولیا، مطالعه و برای دیگر حضار تبیین شود.

این مسوول افزود: در این جلسه همچنین سایر خدمات و فعالیت‌های کتابخانه‌های عمومی معرفی و ارایه شدند که در پایان با مدیریت مدرسه نوردر رابطه با راهکارهای ادامه همکاری و توسعه کمی و کیفی این همکاری‌ها صحبت شد.

اسماعیل خانی یادآور شد: کتابخانه‌های محمدباقر(ع) و امام رضا (ع) آبیک با برگزاری برنامه‌ها و فعالیت‌های متعدد و متنوع برای اقشار مختلف در راستای توسعه فرهنگ مطالعه مفید گام برداشته‌اند.

مسئول کتابخانه عمومی آیت اله کاشانی اقبالیه توابع شهرستان قزوین نیز از برگزاری نشست کتاب‌خوان مدرسه‌ای در این شهر خبرداد.

علی نوروزی گفت: این نشست در مدرسه ابتدائی اسماعیل زاده‌ها انجام شد و مورد استقبال دانش‌آموزان قرار گرفت.

وی افزود: در این نشست کتاب‌های «شعر کودکی» از قیصر امین‌پور، «زندگی بی‌حصارم» از غلامرضا آبروی، «روزی بود و روزی نبود» از محمد میرکیانی و «سنگ پا + گل» از  محمد کاظم مزینانی به اشتراک گذاشته شدند.

مسئول کتابخانه عمومی خواجه نصیرالدین طوسی معلم کلایه از جمع‌خوانی و روخوانی بخش هایی از داستان‌های شاهنامه  فردوسی در این کتابخانه خبر داد.

حمیرا کاظمی الموتی گفت: در این اقدام کودکان به دلخواه خود از بخش کودک (کتاب‌های شاهنامه) را انتخاب کرده تا مطالعه  کنند و در روز نشست از رو بخوانند تا  اگر اشتباهی در روخوانی داشته باشند بر طرف شود به سوالات آن‌ها در رابطه با مباحث کتاب پاسخ داده شود .

کاظمی الموتی افزود: در این نشست کتاب‌های «رستم و سهراب»، «داستان فرود»،  «بازی اهریمن»،  «سیاوش»، «رستم و اسفندیار»، «زال و رودابه»،  «بیژن و منیژه» و «هفت‌خوان رستم» روخوانی شد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: