کد خبر: 27133
تاریخ انتشار: دوشنبه, 11 بهمن 1395 - 16:38

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

جمع‌خوانی و نقد و بررسی کتاب در کتابخانه عمومی استان همدان

منبع : لیزنا
کتابخانه عمومی شهید باهنر بهار، کتابخانه عمومی شهید حیدری نهاوند و کتابخانه عمومی شهید مطهری فامنین نشست نقد و بررسی و جمع‌خوانی کتاب برگزار کردند.
جمع‌خوانی و نقد و بررسی کتاب در کتابخانه عمومی استان همدان

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام  روابط عمومی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، رضا رحمانی، کتابدار کتابخانه عمومی شهید باهنر از برگزاری جلسه نقد کتاب «رویای نیمه شب» نوشته: مظفر سالاری، با حضور مریم عارفی؛ عضو شورای اسلامی شهر بهار، مریم عباسی؛ کارشناس نقد و اعضا کانون ادبی پویا خبر داد.

مریم عباسی گفت: این کتاب در موضوع وحدت مسلمین با قلمی شیوا و روان و با داستان پردازی خوب،نگاشته شده و منشا اختلافات بین فرق اسلامی را برای نسل جوان بیان می‌کند.

عباسی افزود: این کتاب با استفاده از یک حکایت واقعی شکل گرفته و نویسنده تلاش کرده‌ تا آن را در داستانی لطیف و جذاب برای خواننده عامی، روایت کند.

وی ادامه داد: در کتاب «رویای نیمه شب» نحوه شخصیت‌پردازی‌ها به گونه‌ای است که خواننده خود را در جایگاه افراد درون داستان قرار خواهد داد، پندهای داستان، اتفافات، شجاعت‌های شخصیت هاشم و غیره همه مواردی است که خواننده با آن همزاد پنداری نموده و سیر داستان را رها نخواهد کرد.

عباسی با بیان اینکه مخاطب این رمان علاوه بر اینکه یک داستان پرکشش عاشقانه را می‌خواند با یک قصه معرفتی در دل داستان نیز روبرو است، افزود: در قسمت‌هایی از داستان شاهدیم که نویسنده به پایبندی به نظریه افلاطون مبنی بر هدف «هنر باید تعالی‌بخشیدن به روح باشد» توانسته به منظور تعالی بخشیدن به روح مخاطب نوجوان و جوان، آنان را با معارف اصیل و ناب شیعی آشنا کند.

مریم عباسی، در پایان گفت: کتاب «رویای نیمه شب» پرده از چهره حکمای متعصب را برداشته و بی‌عدالتی و ظلمی که بر شیعیان روا داشته شده را برای مخاطب به تصویر کشیده است.

مراسم جمع‌خوانی کتاب «من یک مامور آتش نشانی هستم» در بخش کودک کتابخانه عمومی شهید حیدری نهاوند برگزار شد.

مسئول کتابخانه عمومی شهید حیدری گفت: در جهت گرامیداشت یاد و خاطره رشادت‌های آتش‌نشانان ایثارگر سانحه پلاسکو، کتابخانه عمومی شهید حیدری شهرستان نهاوند اقدام به برگزاری جمع‌خوانی کتاب «من یک مامور آتش نشانی هستم» نوشته سینتیا بنجامینی، کرد.

لیلا صالح گفت: با توجه به اینکه با توجه به احتمال بروز حوادثی مانند آتش‌سوزی، سیل، زلزله و غیره در زندگی، آشنایی همه اقشار جامعه با سازمان آتش‌نشانی یک امر ضروری است، مراسم جمع‌خوانی کتاب «من یک مامور آتش‌نشانی هستم» با حضور محمد بحیرایی، نماینده آتش‌نشانی شهرستان نهاوند، برگزار شد.

صالح ادامه داد: در این مراسم ابتدا نماینده آتش‌نشانی مطالب آموزنده‌ای درباره ایمنی و مقابله با حوادث غیر مترقبه را بیان نمود و در ادامه کتاب «من یک مامور آتش‌نشانی هستم»، توسط کتابدار و مربی کلاس نقاشی خوانده شد.

مسئول کتابخانه عمومی شهید حیدری، ادامه داد: چند تن از اعضای کودک، با توجه به تصاویر کتاب و مفاهیمی که در ذهنشان مانده بود کتاب را بازخوانی نمودند و در خاتمه، با اهدای گل به آتش‌نشان حاضر در جلسه، از زحمات این قشر ایثارگر قدردانی به عمل آوردند.

مسئول کتابخانه عمومی شهید مطهری فامنین از جمع‌خوانی کتاب «همنام گل‌های بهاری» نوشته حسین سیدی توسط دانش‌آموزان پایه هشتم مدرسه شهیده خبر داد.

علی اکبر ربانی گفت: کتاب «همنام گل‌های بهاری»، نگاهی نو به زندگی و شخصیت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد(ص) داشته و شامل چهار فصل با عناوین: «با خویشتن»، «خدا»، «دیگران» و «طبیعت» است» است.

ربانی افزود: در واقع این کتاب با نثری روان، قابل فهم و کاربردی با موضوعات متنوع، خوانندگان را با ویژگی‌های پیامبراسلام (انسان کامل) آشنا می‌کند.

او هدف از جمع‌خوانی این کتاب را آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با فرازهایی از زندگانی پیامبر اعظم(ص)، شناخت سیره عملی و اخلاقی پیامبر ، تامل در زندگی آن حضرت، بررسی جایگاه ایشان در احادیث و همچنین بالا بردن مهارت‌های خواندن در جمع و ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، عنوان کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: