کد خبر: 27321
تاریخ انتشار: سه شنبه, 19 بهمن 1395 - 16:52

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

برگزاری سلسله نشست‌های فرهنگی ویژه انقلاب در قم

منبع : لیزنا
کتابخانه عمومی علامه امینی سلسله نشست‌های فرهنگی ویژه فجر انقلاب اسلامی را به اجرا گذاشت.
برگزاری سلسله نشست‌های فرهنگی ویژه انقلاب در قم

به گزارش لیزنا، بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان قم، نشست‌های شعرخوانی، جمع خوانی و کتاب‌خوان به همراه نمایش خلاق با موضوع انقلاب در کتابخانه علامه امینی برپا شد.

در نخستین نشست، از کتاب‌های «قهرمان محله» سروده حامد انتظام و «دس دسی گرگه می‌آد» سروده «افسانه شعبان نژاد» شعرخوانی شد.

 در دومین نشست نیز که همزمان با ایام دهه فجر بود،  شماری از اعضاء به خوانش گروهی از کتاب «روزنامه‌ی سقفی همشاگردی» نوشته‌ فرهاد حسن زاده پرداختند.

 در سومین نشست کتاب‌خوانی، دو گروه دختران و پسران به جمع‌خوانی از مجموعه‌ کتاب‌های «امام و کودکان» با عناوین «نامه به امام» و «ماشین امام» نوشته ابوالفضل هادی منش پرداختند. همچنین خوانش گروهی از کتاب «12 قصه‌ تصویری از پروین اعتصامی برای بچه‌ها» به روایت «مژگان شیخی» انجام شد.

 همچنین در برنامه هنری این کتابخانه، گروه نمایش به اجرای نمایش عروسکی از کتاب «روزنامه‌ سقفی همشاگردی» نوشته‌ «فرهاد حسن زاده» و همچنین مسابقه نقاشی و رنگ آمیزی ویژه دهه فجر پرداخت.

زهرا آقایی مسئول بخش کودک و نوجوان از حضور خردسالان پیش‌دبستانی مطهره در برنامه‌های دهه فجر کتابخانه علامه امینی خبر داد و گفت: در این بازدید، هدی کریمی عضو بخش کودک و نوجوان کتاب «70 قصه‌ قد و نیم قد برای کودکان» نوشته فریبا کلهر را قصه‌گویی کرد.

 در ادامه نیز زهرا آقایی از کتاب های مجموعه ترانه‌های «کی بود کی بود» سروده ناصر کشاورز شعر خوانی کرد و در پایان گروه نمایش، نمایش خلاق را با موضوع «شاه و درباریان» برای خردسالان اجرا کرد.

مسابقه شاد و فکری «زود باش کتاب رو پیدا کن» با حضور کودکان و نوجوانان در سه گروه سه نفره برگزار و از هر گروه یک نفر به عنوان نماینده انتخاب شد. در این مسابقه کتابدار بخش کودک با مخفی سازی کتاب «قیچی که دنبال کار می‌گشت» نوشته‌ منیره هاشمی، نماینده گروه ها را برای پیدا نمودن کتاب مورد نظر هدایت و راهنمایی کرد. در پایان گروه برنده به خوانش کتاب پرداخته و به عنوان برنده مسابقه اعلام شدند.

در مسابقه کاردستی نیز نخست به آموزش اوریگامی گل لاله به عنوان نماد خون شهیدان پرداخته شد. سپس هر یک از کودکان و نوجوانان با ابتکار عمل خود به ساخت گل‌های لاله با کاغذهای رنگی گوناگون بر روی تخته‌ اقدام کردند و در پایان به بهترین ها به رسم یادبود جوایزی اهدا شد.

در نشست کتاب خوان ویژه بانوان 9 نفر از کتاب دوستان، به معرفی کتاب های خوانده شده پرداختند و کتاب‌های «آن جمعه» نوشته حمید‌رضا شاه‌آبادی، «مدرک جرم» نوشته آبروی غلامرضا، «مادر شهادت فرزندت مبارک» نوشته حمیدرضا شاه آبادی، «نیمکت های پاییزی» نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی، «کودتای سوم اسفند» نوشته محمدصادق فیض، کتاب «مدرسه انقلاب» نوشته حسین فتاحی، «اکبر کاراته و آقایون کچل» نوشته محسن صالحی حاجی‌آبادی،«من بزرگ شده‌ام» نوشته نعیمه جلالی‌نژاد و کتاب «غذای پیرمرد» نوشته ابوالفضل هادی‌منش معرفی شد.

در نشست کتاب خوان ویژه پسران 6 نفر از کتاب دوستان، به معرفی کتاب‌های خوانده شده پرداختند و کتاب‌های «روح منی خمینی» نوشته ابوالفضل هادی‌منش، «کنار جاده خاکی» نوشته محمدعلی گودینی، «خوشبوترین عطر» نوشته ابوالفضل هادی‌منش، «بیزبوشاهی استمیروخ» نوشته حمیدرضا شاه‌آبادی، «گلبانگ سربلندی» نوشته محبوبه معراجی‌پور و «دیدار با امام» نوشته ابوالفضل هادی‌منش  را معرفی کردند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: