کد خبر: 27711
تاریخ انتشار: سه شنبه, 10 اسفند 1395 - 11:31

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

​ششمین مسابقه راهنمایان موزه، در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار شد

منبع : لیزنا
کتابخانه و موزه ملی ملک، ششمین دوره مسابقه راهنمایان موزه را با همکاری سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی و کمیته ملی موزه‌های ایران برگزار کرد.
​ششمین مسابقه راهنمایان موزه، در کتابخانه و موزه ملی ملک برگزار شد

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی موسسه کتابخانه و موزه ملی ملک، موقوفه آستان قدس رضوی، شرکت‌کنندگان در ششمین دوره مسابقه راهنمایان موزه با اهداف «بالا بردن سطح دانش راهنمایان موزه‌ها»، «ایجاد فرصت برای تجربه کار گروهی در موزه»، «ایجاد پیوند میان آثار موزه برای رسیدن به راهنمایی یک تالار نمایشگاهی» و «خلاقیت و جذابیت در راهنمایی موزه با تاکید بر تعامل و روایت» در نخستین موزه وقفی- خصوصی ایران حضور یافتند.

ششمین مسابقه راهنمایان موزه با محوریت «تدوین برنامه برای راهنمایی یک تالار موزه‌ای» طراحی شده بود، از این‌رو شرکت‌کنندگان، هفتم اسفندماه پس از آشنایی با فضاها و تالارهای گوناگون کتابخانه و موزه ملی ملک و آگاهی از روش و شیوه اجرا و برگزاری مسابقه، در گروه‌های سه نفره دسته‌بندی شده، تالار و نمایشگاه مورد نظر خود را برای روز اجرا برگزیدند.

هشتم اسفندماه، گروهی از راهنمایان و فعالان حوزه‌های گردشگری و موزه در میان شرکت‌کنندگان حضور یافتند تا با آنان درباره تکنیک‌ها و روش‌های گوناگون راهنمایی و معرفی تالارهای یک موزه گفت‌وگو کرده، مشاوره‌های مورد نیاز را به آنان ارائه دهند. گروه‌های سه نفره بدین‌ترتیب، برنامه خود را در تالار مورد نظر تمرین کردند تا برای روز مسابقه مهیا شوند.

نهم اسفندماه به اجرای مسابقه اختصاص یافته بود.

داوران مسابقه راهنمایان موزه، جبرییل نوکنده رییس کل موزه ملی ایران، سیداحمد محیط طباطبایی رییس کمیته ملی موزه‌های ایران، امیر عبدالحسینی معاون هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و رضا دبیری‌نژاد معاون فرهنگی کتابخانه و موزه ملی ملک بودند.

گفتنی است، گروه‌های شرکت‌کننده برنامه راهنمایی خود را در تالار برگزیده به اجرا گذاشتند  و به شیوه‌های گوناگون با بهره‌گیری از خلاقیت و روش‌های متنوع جذب مخاطب، اجرایی متفاوت به نمایش گذاشتند.

داوران ششمین مسابقه راهنمایان موزه، در پایان با ارزیابی اجراهای گروه‌های گوناگون، جمع‌بندی خود را برای برگزیدن بهترین اجراها ارائه کردند تا پس از مشخص شدن برگزیدگان، کتابخانه و موزه ملی ملک در آیین گرامی‌داشت میلاد حضرت فاطمه سلام‌الله علیها از آنان تقدیر کند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: