کد خبر: 28824
تاریخ انتشار: چهارشنبه, 17 خرداد 1396 - 16:57

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

کتابخانه ویژه بانوان در قزوین به بهره برداری رسید

منبع : لیزنا
کتابخانه عمومی شهدای امدادگر هلال‌احمر قزوین به بهره برداری رسید.
کتابخانه ویژه بانوان در قزوین به بهره برداری رسید

به گزارش لیزنا، براساس اعلام روابط عمومی کتابخانه‌های عمومی قزوین، کتابخانه عمومی شهدای امدادگر ویژه بانوان، با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی، مدیرکل امور بانوان استانداری قزوین و جمعی از اعضای شورای اسلامی شهر به بهره‌برداری رسید.

رؤیا اسماعیلی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی قزوین گفت: با توجه به تقاضاهای مکرر برای راه‌اندازی کتابخانه‌ای ویژه بانوان، پس از بررسی‌های انجام‌شده کتابخانه عمومی شهدای امدادگر هلال‌احمر، به دلیل برخورداری از فضای مناسب و امنیت کافی آماده استفاده برای بانوان شد. این کتابخانه مجهز به بخش‌های مخزن، مطالعه، کودک، نوجوان، نشریات، نمازخانه، غذاخوری، بخش نگهداری وسایل و خدمات اینترنتی بوده و به‌استثنای روزهای تعطیل آماده ارائه خدمات به مراجعین است.

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قزوین ضمن تقدیر از حمایت مسئولان استان و مدیر هلال‌احمر قزوین از مقوله کتاب و کتابخوانی، اظهار داشت: مطالعه مفید سطح آگاهی افراد را افزایش داده و از بروز بسیاری از آسیب‌ها و انحرافات اجتماعی جلوگیری می‌کند؛ کتابخانه‌های عمومی در این زمینه نقش غیرقابل‌انکاری دارند.

در ادامه حمیده زرآبادی، نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: با راه‌اندازی این کتابخانه گامی ارزشمند در راستای توسعه خدمات کتابخوانی استان برداشته شد.

وی ادامه داد: امروزه با توجه به کوچکی ساختمان‌های مسکونی و محدودیت افراد برای مطالعه و فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی و ورزشی، توسعه و بهسازی فضاهای خدمات رسان برای افراد از مهم‌ترین اولویت‌ها است. امید است با همکاری و حمایت مسئولان، شاهد ارتقاء منزلت و جایگاه بانوان قزوینی در عرصه‌های فرهنگی اجتماعی باشیم.

 در پایان مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری نیز در این جلسه گفت: یکی از مهم‌ترین شاخص‌های ارزیابی جوامع و توسعه‌یافتگی آن‌ها، میزان مطالعه و کتابخوانی است که با همکاری و حمایت جمعی می‌توان برنامه‌هایی مفید و مناسبی ترتیب داد؛ ایجاد کتابخانه عمومی ویژه بانوان ازجمله اقداماتِ مفید انجام‌شده در این زمینه است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: