کد خبر: 29176
تاریخ انتشار: یکشنبه, 18 تیر 1396 - 16:10

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

مشارکت بیش از ۱ هزار و ۷۰۰ کودک مشهدی در جشنواره کتابخوانی رضوی

منبع : لیزنا
همزمان با روز ادبیات کودک و نوجوان کتابدار کتابخانه خواجه عبدالله انصاری مشهد از موفقیت این کتابخانه در جلب مشارکت بیش از ۱هزار و ۷۰۰ کودک در جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد.
مشارکت بیش از ۱ هزار و ۷۰۰ کودک مشهدی در جشنواره کتابخوانی رضوی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی خراسان رضوی مسیحه اسدی، کتابدار فعال کتابخانه عمومی خواجه عبدالله انصاری مشهد مقدس پیرامون فعالیت‌های این کتابخانه در جریان برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی گفت: برگزاری جلسه توجیهی همکاران با موضوع جشنواره رضوی، برپایی نمایشگاه کتاب از منابع این جشنواره، قصه‌گویی داستان‌های «۱۰ قصه از امام رضا (ع)» و برگزاری مسابقات نقاشی، جمع‌خوانی کتاب «ماه غریب من»  و اطلاع‌رسانی در بین اعضای کتابخانه، محله و مدارس بخشی از فعالیت‌های انجام شده بود.  در جلسه توجیهی ضمن تشریح اهداف جشنواره رضوی، برنامه‌ریزی برای برگزاری باشکوه، انتشار تبلیغات جشنواره در مساجد منطقه، همکاری با مدارس و مهدکودک‌ها به تصویب رسید.

وی ادامه داد: نمایشگاه کتابی از منابع هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی به‌منظور آشنایی اعضا با این مسابقه در کتابخانه دایر شد که کودکان، نوجوانان و خانواده‌ها می‌توانستند با مطالعه این کتاب‌ها با فرهنگ رضوی و سیره امام رضا (ع) بیشتر آشنا شوند. همچنین اقداماتی همچون نصب بنر و اطلاعیه‌هایی در زمینه معرفی جشنواره و نحوه شرکت در آن به‌صورت کتبی و نیز شفاهی در محیط کتابخانه و مراکز فرهنگی و مساجد حومه انجام پذیرفت. علاوه بر این در میان اقشار مختلف و کسبه محلی نیز به اطلاع‌رسانی و ترغیب آنان برای شرکت در مسابقه پرداختیم.

اسدی اضافه کرد: کتاب «ماه غریب من» نوشته مجید ملامحمدی در مدارس مقطع متوسطه اول و نیز در محیط کتابخانه برای نوجوانان جمع‌خوانی شد. این کتاب که توسط آستان قدس رضوی به چاپ رسیده، به روایت زندگی امام رضا (ع) می‌پردازد و شامل چهار فصل با نام‌های: «بهشت مدینه»، «هشتمین آسمان»، «سفر به سرزمین غربت» و «تنهایی» است. هدف این جمع‌خوانی آشنایی نوجوانان با زندگی امام رضا(ع)، ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین کودکان و نوجوانان و تعامل آن‌ها با کتابخانه است و در نهایت با همکاری و استقبال سه مدرسه در مقطع متوسطه اول، میزان مشارکت این گروه سنی بالغ‌ بر ۱هزار نفر بود.

 

وی با اشاره به شیوه تعامل کتابخانه با دیگر نهادهای فرهنگی، بیان کرد: به منظور اجرای هر چه بهتر و باشکوه‌تر هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی، کتابخانه خواجه عبدالله انصاری مشهد با حضور در مدارس به برگزاری جلسات قصه‌گویی داستان‌های «۱۰ قصه از امام رضا (ع)» اقدام کرد. در این جلسات که با حضور پرشور کودکان همراه بود در هر جلسه به تعریف سه قصه از این داستان‌ها پرداخته شد و در نهایت هر یک از کودکان با شرکت در مسابقه نقاشی، یکی از قصه‌های موردعلاقه خود را به تصویر کشیدند. به‌این‌ترتیب با همکاری و استقبال بی‌نظیر پنج مدرسه در این منطقه بیش از ۱هزار و ۷۰۰ کودک مشارکت کردند.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: