کد خبر: 29218
تاریخ انتشار: سه شنبه, 20 تیر 1396 - 15:40

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

همایش روز ملی ادبیات با حضور کودکان و نوجوانان ایلامی

منبع : لیزنا
همایش روز ملی ادبیات کودک و نوجوان با کوشش کتابخانه امیرکبیر آبدانان و همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان برگزار شد.
همایش روز ملی ادبیات با حضور کودکان و نوجوانان ایلامی

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی ایلام؛ اردشیر بوستانی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبدانان از برگزاری مراسم بزرگداشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان توسط این کتابخانه خبر داد.

بوستانی گفت: برنامه‌های متنوعی با محوریت بزرگداشت مرحوم مهدی آذریزدی و روز ملی ادبیات کودک و نوجوان به کوشش کتابخانه عمومی امیرکبیر و همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، یکشنبه ۱۸تیرماه در پارک شهر آبدانان برگزار شد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان آبدانان با اعلام این خبر گفت: مهم‌ترین بخش این برنامه‌ها راه‌اندازی «ایستگاه ادبی برای کودکان و نوجوانان» با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود که با استقبال خوب مخاطبان مواجه شد.

بوستانی بابیان اینکه «خواندن آثار آذریزدی عطش مطالعه در کودکان و  نوجوانان را افزایش می‌دهد»، تصریح کرد: تقابل خوبی و بدی، مظلوم و ظالم، خیر و شر در آثار این نویسنده نمود کاملی دارد و مخاطب کودک و نوجوان بامطالعه آثار وی به سمت ارزش‌های اخلاقی هدایت می‌شود.

وی دراین‌باره افزود: در این برنامه به معرفی مهدی آذریزدی به‌عنوان چهره ماندگار ادبیات کودک و نوجوان و آثار وی پرداخته شد.

قصه‌گویی از کتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» توسط کتابداران کتابخانه امیرکبیر، شعرخوانی، پخش فیلم با موضوع یکی از قصه‌های مهدی آذریزدی، انتشار بروشور و پوستر در رابطه با این روز و بازنویسی یکی از قصه‌های کتاب «قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب» توسط نوجوانان از دیگر برنامه‌های این ایستگاه بود.

 

گفتنی است، روز ملی ادبیات کودک و نوجوان به مناسبت ۱۸ تیرماه، سالروز وفات مهدی آذریزدی در تقویم رسمی کشور ثبت‌شده است.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: