کد خبر: 29261
تاریخ انتشار: جمعه, 23 تیر 1396 - 21:07

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان در برنامه زنده «یه صبح تازه» سیمای مرکز استان

منبع : لیزنا
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان با حضور در برنامه زنده تلویزیونی «یه صبح تازه» در خصوص ترویج فرهنگ مطالعه و جشنواره اهدای کتاب گفتگو کرد.
حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان سمنان در برنامه زنده «یه صبح تازه» سیمای مرکز استان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی سمنان، نورعلی غلامحسین نیا سماکوش با اشاره به تاثیر مهم رسانه ملی بر افکار عمومی و نیز اقبال فراوان اقشار مختلف مردم به رادیو و تلویزیون بالاخص شبکه استانی، استفاده از قابلیت های موجود در این حوزه برای نهادینه کردن فرهنگ مطالعه را بسیار موثر توصیف کرد.

سماکوش در این گفتگوی زنده تلویریونی با توجه به میزان حداکثری جمعیت باسواد استان اشاره کرد و گفت: مسئولان فرهنگی باید با برنامه و ارتقاء آگاهی سطح مشارکت مردمی را در برنامه‌های فرهنگی منطقه بالا ببرند. 

وی هم چنین گفت: ساختارهای فرهنگی با تقویت مشارکت مردم و نقش‌آفرینی در این عرصه رشد می‌یابد و رسانه‌ها و نهادهای آموزشی و پرورشی و فرهنگ‌ساز در این خصوص نقش محوری دارند.

سماکوش در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره اهدای کتاب افزود: گسترش مشارکت همگانی در حمایت از کتابخانه‌های عمومی، استفاده عموم مردم از کتاب‌های مفید و بلااستفاده موجود در منازل و ادارات و همچنین ترویج سنت حسنه اهدای کتاب از اهداف این طرح است.

وی افزود: جشنواره اهدای کتاب از دهم تیر لغایت اول آبان  امسال در استان سمنان در حال برگزاری است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی سمنان اضافه نمود: شهروندان و نهادهایی که دارای کتاب های بدون استفاده و خوانده شده هستند، با اهدای کتاب به کتابخانه شهر امکان استفاده اقشار روستایی و محروم را از کتاب فراهم سازند و با مشارکت ارزنده خود در طرح اهدای کتاب گامی ارزنده در ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در شهرستان بردارند.

سماکوش گفت: مردم فرهنگی استان سمنان می توانند از طریق: مراجعه به کتابخانه های عمومی  و یا تماس با شماره تلفن 33439915 و هم چنین ارسال عدد 1 به سامانه پیامکی 3000101186، جهت اهدای کتاب های خود اقدام نمایند.

مجموعه برنامه صبحگاهی «یه صبح تازه» شنبه ها تا چهارشنبه ها از ساعت ۷:۳۰ و به مدت یک ساعت از شبکه استانی سیمای مرکز سمنان تقدیم بینندگان هم استانی می شود.

 

 

 

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: