کد خبر: 29621
تاریخ انتشار: سه شنبه, 10 مرداد 1396 - 16:49

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

مشارکت در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان البرز سه برابر رشد داشت

منبع : لیزنا
 مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز از رشد 232درصدی مشارکت در جشنواره کتابخوانی رضوی استان البرز خبر داد.
مشارکت در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان البرز سه برابر رشد داشت

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان البرز؛ حجت الاسلام و المسلمین فلاح مدیرکل کتابخانه های عمومی استان البرز از رشد 232 درصدی تعداد مشارکت کنندگان در هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی نسبت به دوره قبل خبر داد.

هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در سه بخش اصلی فردی، خانوادگی و مجازی برای رده  های سنی کودکان، نوجوانان و بزرگسالان برگزار شد. در بخش فردی 12102 نفر، در بخش خانوادگی 304 خانواده و در بخش مسابقه اینترنتی (مجازی) 1411 نفر در استان البرز شرکت کرده­اند.

 فلاح گفت: هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی استان البرز با تشکیل ستاد جشنواره در اداره کل استان و با برگزاری اولین جلسه در تاریخ 26/12/1395  در سه بخش  فردی، خانوادگی و الکترونیکی شروع به کار کرد.  بالاترین مشارکت در مسابقه متعلق به کتابخانه­های شهرستان کرج پس از آن به ترتیب  شهرستان های فردیس، نظرآباد ، ساوجبلاغ و اشتهارد است. مشارکت با کتاب امام رضا(ع) و زندگي(زندگی به سبک خوشید) 2335 نفر، کتاب مهارت­ هاي زندگي در سيره رضوي 2562 نفر، کتاب ماه غريب من 2499 نفر، کتاب بانوي ملكوت  2142 نفر و کتاب چلچراغ شیراز 1950 نفر است. در بخش کودک نیز  1602 نقاشی بر اساس کتاب ده قصه از امام رضا(ع)  ارسال شد.

وی در ادامه افزود: با این اوصاف بیشترین مشارکت مربوط به بخش نوجوانان  است. در مقایسه آمار شرکت کنندگان نسبت به سال گذشته، رشد 232 درصدی در جشنواره مشاهده می­شود. در سال 1395 تعداد کل شرکت­کنندگان 4354 نفر بوده است که در مقایسه با کل شرکت­کنندگان سال96  (14511 نفر) رشد 232 درصدی مشاهده می­شود.

مدیرکل از اقدامات انجام شده برای هفتمین جشنواره رضوی از جمله برگزاری جلسات متعدد با روسای اداره های شهرستان های استان، اداره اوقاف، اداره کل زندان ها، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه سخن گفت و از مشارکت  اداره کل زندان ها و اقدامات تامین و تربیتی استان، ارگان های عضو انجمن کتابخانه های عمومی استان و شهرستان ها شامل اداره های فرهنگ و ارشاد، شهرداری ها، فرمانداری ها و بخشداری ها در برگزاری مسابقه تشکر و قدردانی کرد.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: