کد خبر: 29704
تاریخ انتشار: دوشنبه, 16 مرداد 1396 - 14:26

داخلی

»

مطالب کتابداری

»

کتابخانه های عمومی

اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی در گلستان

منبع : لیزنا
آیین اختتامیه هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در استان گلستان برگزار شد.
اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی در گلستان

به گزارش لیزنا بر اساس اعلام روابط عمومی اداره کل کتابخانه‌های عمومی گلستان، آئین اختتامیه هفتمین جشنواره کتاب‌خوانی رضوی در استان گلستان ۱۱ مردادماه با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان، مدیرکل امور بانوان استانداری گلستان، مسئول دفتر نماینده ولی‌فقیه و امام‌جمعه گرگان، رئیس دانشکده مائده گرگان و جمعی از مسئولین در سالن اجتماعات دانشکده مائده شهرستان گرگان برگزار شد.

رضا قوانلو، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان با تقدیر از زحمات کتابداران در برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی اظهار داشت: سال گذشته ۴۹۰۰ نفر در جشنواره کتابخوانی رضوی شرکت کردند که امسال با پیگیری‌ها و هماهنگی‌های همکاران آمار مشارکت به ۱۷ هزار و ۷۷۹ نفر افزایش پیدا کرد. این افزایش ۴ برابری حضور شرکت‌کنندگان در جشنواره باعث افتخار ما است. در این دوره تعداد ۴۲۹ خانواده مشارکت داشتند؛ در حالی که سال گذشته تنها ۱۸۲ خانواده در این مسابقه حضور داشتند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی گلستان ادامه داد: به برگزیدگان انفرادی، جایزه یک‌میلیون ریالی و برای برگزیدگان خانوادگی جوایزی از مبلغ ۵ میلیون ریال تا ۱۵ میلیون ریال به‌تناسب تعداد اعضای آن خانواده در نظر گرفته شده است.

در ادامه این همایش تجری، رئیس دانشکده  مائده گرگان در اهمیت کتاب و کتابخوانی اظهار داشت: کتاب، کلید نقد صحیح و منصفانه است؛ با خواندن کتاب، سکوت‌ها شکسته می شود و می‌توان صدای خود را به گوش جهانیان رساند. شما کتابداران، به واسطه ارتباط با کتاب بهترین شغل را دارید؛ چراکه شیوه صحیح اندیشیدن را در قالب کتاب به مردم هدیه می دهید و برای دستیابی به مقام والای انسانی هیچ چیز جز اندیشه صحیح به یاری انسان نمی آید.

 

گفتنی است اجرای گروه تواشیح امیرالمؤمنین شهرستان گرگان، برگزاری مسابقه برای فرزندان کارکنان به همراه اهدای جوایز و اجرای گروه موسیقی نجوای کتولی بخشی از برنامه های این مراسم بود.

خواهشمند است جهت تسهیل ارتباط خود با لیزنا، در هنگام ارسال پیام نکات ذیل را در نظر داشته باشید:
۱. از توهین به افراد، قومیت‌ها و نژاد‌ها خودداری کرده و از تمسخر دیگران بپرهیزید و از اتهام‌زنی به دیگران خودداری نمائید.
۲.از آنجا که پیام‌ها با نام شما منتشر خواهد شد، بهتر است با ارسال نام واقعی و ایمیل خود لیزنا را در شکل دهی بهتر بحث یاری نمایید.
۳. از به کار بردن نام افراد (حقیقی یا حقوقی)، سازمان‌ها، نهادهای عمومی و خصوصی خودداری فرمائید.
۴. از ارسال پیام های تکراری که دیگر مخاطبان آن را ارسال کرده اند خودداری نمائید.
۵. حتی الامکان از ارسال مطالب با زبانی غیر از فارسی خودداری نمائید.
نام:
ایمیل:
* نظر: